آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

معاملات آذرماه مسکن در تهران 24 درصد کم شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,مسکن
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: آذرماه امسال خرید و فروش مسکن در کشور نسبت به مدت مشابه پارسال 14 درصد کاهش یافت. این میزان برای معاملات تهران 24 درصد بود. 

«مصطفی قلی خسروی» امروز(دوشنبه) در گفت و گو با ایرنا افزود: در این ماه 471 هزار و 511 مبایعه نامه در دفترهای مشاوران املاک به ثبت رسید که در مقایسه با آذرماه پارسال که 536 هزار 986 مورد بود، 14 درصد کاهش یافت.

 

نماینده رئیس اتاق اصناف ایران در کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور ادامه داد: آذر ماه در کشور 513 هزار و 144 قرارداد اجاره امضا شد که نسبت به مدت مشابه پارسال گذشته که 442 هزار و 257 اجاره نامه بود، 14 درصد کمتر شد.

 

به گفته وی، آذرماه امسال در مجموع 996 هزار و سه قرارداد اجاره، رهن، خرید یا فروش مسکن در کشور به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال نیم درصد کاهش نشان می دهد.

 

** وضع مسکن در پایتخت

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: آذرماه امسال کل قراردادهای خرید و فروش و اجاره در تهران 321 هزار و 178 مورد بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد کاهش یافت.

 

وی ادامه داد: در این ماه 163 هزار و 265 مبایعه نامه در تهران امضا شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 123 هزار و 584 مورد بود، 24 درصد افت کرد.

 

به گفته وی، در این ماه 155 هزار و 265 اجاره نامه در دفترهای مشاوران املاک پایتخت بین موجر و مستاجر امضا شد که در مقایسه با 130 هزار و 736 قرارداد اجاره آذرماه پارسال 16 درصد کمتر بود.

 

به گزارش ایرنا، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بتازگی اعلام کرد: بررسی معاملات مسکن پایتخت در آذرماه نشان می دهد میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در آذر 1397 نسبت به آذرماه پارسال 92 درصد و نسبت به آبان ماه امسال پنج درصد افزایش یافت.

 

آذرماه ۶ هزار و ۹۵۰ فقره معامله مسکن در شهر تهران به امضا رسید و میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان ثبت شد.

 

بر پایه گزارش پیشین این دفتر نیز در آبان ماه امسال میانگین قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی در تهران 91 میلیون و 900 هزار ریال بود که نسبت به مهرماه 6.4 درصد و در مقایسه با مدت مشابه پارسال 91 درصد رشد کرد.

 

در آبان ماه تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی شهر تهران به هفت هزار و 17 واحد رسید که نسبت به مهرماه امسال 26.6 درصد و نسبت به آبان ماه پارسال 53.1 درصد کاهش یافت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------