آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر…

قیمت طلا افزایش یافت



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت طلا

 

  اخبار اقتصادی - قیمت طلا افزایش یافت

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتایج نشست سیاست گذاری فدرال رزرو هستند، قیمت طلا امروز نیز همچون روز گذشته با افزایش همراه بود.

به گزارش رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتایج نشست سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت طلا امروز نیز همچون روز گذشته با افزایش همراه بود، اما سرمایه گذاران که در انتظار سر نخی از زمان افزایش نرخ بهره هستند، معاملات بزرگی را انجام ندادند.
بازارها در حال رصد کردن تک تک کلمات مقامات فدرال رزرو آمریکا هستند تا بلکه سرنخیافزایش نرخ بهره به معنای کاهش تقاضا برای طلا خواهد بود.


برخی معتقدند فدرال رزرو ممکن است اعلام کند که افزایش نرخ بهره را زودتر از اواسط سال 2015 آغاز خواهد کرد. بسیاری از اقتصاد دانان پیش بینی می کنند بانک مرکزی آمریکا در اواسط سال آینده میلادی هزینه استقراض را بالا ببرد.


نشست 2 روزه سیاستگذاری فدرال رزرو اواخر امروز آغاز خواهد شد و انتظار می رود که بیانیه پایانی در روز چهارشنبه منتشر شود.


بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1235 دلار و 80 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل به 1225 دلار و 30 سنت، یعنی پایین ترین رقم 8 ماه اخیر رسید، اما در پایان معاملات دیروز به دلیل افت شاخص ها در بازار بورس، 0.4 درصد افزایش یافت.


یک تاجر فلزات گرانبها در سنگاپور گفت: «افزایش قیمتی که ما شاهد هستیم ناشی از برخی پوشش موقعیت های قبل از انتشار بیانیه فدرال رزرو است.» وی افزود: «اما قیمت طلا در سطح 1240 دلار با مقاومت روبرو خواهد شد و همچنان از تقویت ارزش دلار آسیب خواهد دید.»


به گزارش  تسنیم، ارزش دلار اخیرا به دلیل امیدواری به افزایش زودهنگام نرخ بهره افزایش یافته است و هرگونه افزایش بیشتر ارزش دلار می تواند قیمت طلا را پایین تر بیاورد.


شاخص دلار پس از ثبت نهمین هفته متوالی همراه با رشد در روز جمعه، هم اکنون در حوالی بالاترین رقم 14 ماه اخیر قرار دارد.


 اخبار اقتصادی - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------