بودجه 94 بهداشت اعلام شد



اخبار,اخباراقتصادی,بودجه 94 بهداشت


 اخبار اقتصادی  -  بودجه 94 بهداشت اعلام شد

میزان ردیف یک درصد ارزش افزوده به طور کلی 2200 میلیارد تومان است که 1100 میلیارد تومان آن مربوط به حوزه بهداشت بوده، میزان اعتبار ردیف پزشک خانواده نیز 2 هزارو 27 میلیار تومان و ردیف صندوق بیمه روستاییان 1100 میلیارد تومان است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت میزان دقیق اعتبارات حوزه بهداشت در سال 94 را توضیح داد.
 
دکتر علی‌اکبر سیاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بودجه حوزه بهداشت در سال 94 گفت: حوزه بهداشت وزارت بهداشت از چند محل اعتبار می‌گیرد که شامل اعتباری تحت عنوان ردیف سلامت شهری، ردیف سلامت روستایی، ردیف صندوق بیمه روستاییان، ردیف ارزش افزوده و ردیف پزشک خانواده شهری است.
 
سیاری همچنین اظهار کرد: میزان ردیف یک درصد ارزش افزوده به طور کلی 2200 میلیارد تومان است که 1100 میلیارد تومان آن مربوط به حوزه بهداشت بوده، میزان اعتبار ردیف پزشک خانواده نیز 2 هزارو 27 میلیار تومان و ردیف صندوق بیمه روستاییان 1100 میلیارد تومان است.
 
وی ضمن اشاره به برنامه‌های طرح تحول بهداشت، مهم‌ترین گام را بازسازی و تکمیل شبکه بهداشت روستایی، شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر و همچنین گسترش آن به شهرها و حاشیه‌ شهرها خواند و گفت: پوشش‌ مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای ساکنان حاشیه شهرها از جمله برنامه‌هایی است بر آن تاکید داریم. به این منظور جمعیتی حدود 9 میلیون نفر ساکن حاشیه شهرها هستند که در گام نخست، خدمات مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای این جمعیت پیش بینی شده است.
 
وی تقویت برنامه پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران را از دیگر برنامه‌های طرح تحول بهداشت خواند و فراهم شدن زیرساخت‌ها را لازمه گسترش این برنامه خواند.
 
سیاری به ابلاغ سیاست‌های کلان نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این سیاست‌ها بر توانمندسازی مردم در زمینه سلامت و خودمراقبتی و مسئولیت‌پذیری مردم در امر سلامت خود تاکید شده است. بر این اساس باید گفت که ارتقای کیفیت زندگی در جامعه موجب کاهش هزینه‌های بیماری‌ها می‌شود و بی‌تردید این امر مختص آگاه‌سازی کادر جامعه پزشکی و پرستاری نیست بلکه کل مردم باید آگاه شوند.

اخباراقتصادی  -  ایسنا
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------