آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

آتش سوزي دو پالايشگاه بزرگ آمريکا احتمال ادامه کاهش قيمت نفت را افزايش داد



اخبار,اخباراقتصادی,قیمت نفت


 اخباراقتصادی  -  آتش سوزي دو پالايشگاه بزرگ آمريکا احتمال ادامه کاهش قيمت نفت را افزايش داد

 از روز‌هاي پاياني هفته گذشته آتش سوزي دو پالايشگاه بزرگ نفت در آمريکا فعاليت آنها را متوقف کرده است.پيش بيني مي شود که مازاد توليد در آمريکا افزايش يافته و در پي افزايش مازاد عرضه، قيمت بيشتر کاهش يابد.

قيمت جهاني نفت در حال حاضر از مرز شرايط" کنتانگو" عبور کرده است.

بنا به اعلام رويترز، اين شرايط که پس از سال 2009 براي اولين بار در بازار بين الملل روي داده است به وضعيتي اطلاق مي شود که قيمت نفت براي تحويل روز از قيمت نفت تحويل ماه‌هاي آينده کمتر باشد که در شرايط عادي اين قيمت ها برعکس هستند.

از سوي ديگر وقوع آتش سوزي در دو پالايشگاه بزرگ آمريکا نگراني ها را از تأثير اين اتفاق بر کاهش بيش از پيش قيمت جهاني نفت افزايش داده است.

اين دو پالايشگاه که در ايالت هاي فيلادلفيا و اوهايو واقع هستند از ظرفيت قابل توجهي برخودار بوده و به علت صدمه زياد بر اثر آتش سوزي به اين پالايشگاه ها، توليد فرآورده هاي نفتي براي چندين روز در آنها متوقف خواهد بود.

به گزارش رويترز، پالايشگاه اوهايو ظرفيتي معادل روزانه 155 هزار بشکه فرآورده هاي نفتي داشته و بنا به اعلام مقامات آتش نشاني منطقه اين پالايشگاه به دليل انفجار و آتش سوزي چند روزه آسيب جدي ديده است.

به دليل از کار افتادن اين دو پالايشگاه پيش بيني مي شود که مازاد توليد در آمريکا افزايش يافته و روانه بازار بين المللي شود و قيمت جهاني نفت نيز در پي افزايش مازاد عرضه، کاهش يابد.

طي آخرين معاملات نفت در بازارهاي جهاني، قيمت نفت برنت و آمريکا به ترتيب به حدود 47 و 49 دلار کاهش يافته است.


 اخباراقتصادی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------