خیز فروش خودرو سازان داخلی تا پایان سال



اخبار,اخبار اقتصادی, قیمت خودرو

یکی از بازارهای فصلی در پایان سال، بازار خرید و فروش خودرو است که با فروش های ویژه خودروسازان برای نوروز و دهه فجر آغاز می شود و تا روزهای پایانی سال ادامه دارد و موجب می شود این بازار درماههای پایانی سال و در آخرین فصل خرید و فروش ساليان سال گرمای قابل ملاحظه ای داشته باشد.

امیدواری به رونق بازار خودرو در اين زمان به یکی از معيارهاي اصلي  فعالان این بازار تبدیل شده، تصمیمات جدید وزیر صنعت در کنار زمزمه های گرانی خودرو در سال آینده موجب شده  تا برخی از متقاضيان با چشمان باز و مشامی تیز به رصد آنچه در بازار در حال روی دادن است بپردازند و  از این گرمای بازار برای خود صید مناسبی را به دام بیاندازند.

هر ساله با نزدیک شدن ماههای پایانی سال دو گروه در تب و تاب خرید به سر می برند. یکی مصرف کنندگان واقعی و دیگری فعالان بازار و هر دو گروه نگران از افزایش قیمت به دنبال فرصتی برای بهره بیشتر هستند بنابراین کم کم بازار فروش به گرمای مطبوع خود می رسد. البته نباید نادیده گرفت که فعالان بازار به دلیل نگاه تخصصی شان همواره در این بازار موفق تر هستند.

شنیدن خبرهای مختلف از تصمیم گیری خروج شورای رقابت از بازار خودرو، قیمت گذاری خودرو در بورس، تعیین قیمت بر مبناي واقعیت های اقتصادی عرضه و تقاضا، افزایش قیمت بر مبنای تورم نقطه به نقطه و تورم بخشی، مجوزهای قانونی برای افزایش قیمت، و ... همه از فاکتورهای هستند که افزایش قیمت خودرو در سال آینده را بدیهی می کند.

حال این که خودروسازان با توجه به  این موارد تا چه میزان اجازه افزایش قیمت دارند جای سئوال است که  به خوبی با بازار قیمتی ماههای پایانی سال بازی می کند.

از سوی دیگر برخی تصمیمات دولتی نیز تاثیر قابل توجهی در گسترش بازار خودروهای داخلی و تعیین قیمت آنها دارد تصمیماتی همچون انحصاری شدن واردات خودرو و قیمت گذاری آنها در وزارت صنعت نیز به بازار تقاضای داخلی ها تلنگر زده است و بعید نیست که بخشی از تقاضای خرید خوردوهای وارداتی به سمت خوردوهای داخلی با کیفیت سوق یابد.

كارشناسان اقتصادي اعتقاد دارند كه با اين وضعيت خودرو سازان داخلي خيز فروش خود را تا پايان سال بر خواهند داشت و با دردست داشتن مجوز افزايش قيمت در سال آينده نسبت به تغييرات قطعي قيمت محصولات اقدام مي نمايند.

حال این که چقدر قیمت ها افزایش خواهد یافت نكته اي است که هنوز مشخص نيست ولي خودروسازان جاده مخصوص که خود را محق به افزایش قیمت خودرو می دانند تا کنون در مورد میزان  مطالبه خود برای افزایش  قیمت صحبتی نکرده اند اما به نظر می رسد با موافقت مجلس، آبی و نارنجی پوشان جاده مخصوص با افزایش 17درصدی قیمت ها در سال 94 راضی باشند.

 

 اخبار اقتصادی  -  فرارو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------