آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

ايران چهارمين مصرف‌كننده نان در جهان/هر ايراني سالانه چند كيلوگرم نان مي‌خورد؟



اخبار,اخبارا قتصادی,مصرف نان  در ایران

بررسي‌ها نشان می‌دهد ايران پس از بنگلادش، مصر و تركيه به عنوان چهارمين مصرف‌كننده نان در جهان شناخته مي‌شود.

به گزارش تابناک ، حجم بازار مصرف نان دنيا مطابق با آمار موسسه Insead سالانه حدود 86 ميليارد دلار برآورد شده است. يك سوم اين بازار سهم آسيا و اقيانوسيه بوده كه بزرگترين بازار نان در دنيا را تشكيل مي‌دهند. پس از اين منطقه آمريكاي شمالي با 25 درصد و اروپا نيز با همين ميزان سهم در رده‌هاي بعدي قرار دارند.

آمريكاي جنوبي، خاورميانه و آفريقا مجموعا با 17 درصد سهم كوچكي از كل بازار مصرف نان را به خود اختصاص مي‌دهند.

در يك بررسي مشخص مي‌شود كه ايران پس از بنگلادش، مصر و تركيه به عنوان چهارمين مصرف‌كننده نان در جهان شناخته مي‌شود. سهم نان در سبد غذايي خانوارها نشان مي‌دهد در كشور بنگلادش اين سهم به حداكثر مي‌رسد به طوري‌كه هزينه مصرفي نان بيش از 50 درصد از كل هزينه‌هاي مواد خوراكي خانوارهاي كشور بنگلادش را شامل مي‌شود.

پس از اين كشور، كشورهاي مصر، تركيه و ايران قرار دارند. كمترين هزينه مصرف نان نيز مربوط به كشورهاي توسعه يافته استراليا، ايالات متحده و فرانسه است.

هر ايراني 140 كيلوگرم نان مي‌خورد. آمارها حكايت از آن دارد كه ايراني‌ها در سال حدود 140 كيلو گرم نان مصرف مي‌كند. اين ميزان مصرف حتي از كشورهاي همسايه‌مان نيز بيشتر است و با وجود داشتن فرهنگ مشترك با بسياري از كشورهاي اطراف، استفاده از نان در وعده‌هاي غذايي ايرانيان بسيار بيشتر است. به طور نمونه ميزان مصرف نان در كشور تركيه با 100 كيلو در سال در مقامي بعد از ايران قرار دارد.

جداول گوياي آن است كه مصرف نان در ژاپن تنها 10 كيلوگرم در سال بوده است و اين ميزان در آمريكا 29 تا 39، انگلستان 39 تا 53، هند 97، استراليه 53 و خاورميانه 118 كيلوگرم برآورد شده است


 اخبار  اقتصادی  -  تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------