آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

هشدار درباره تبلیغات تلویزیونی پیش‌خرید مسکن



اخبار,اخباراقتصادی, تبلیغات تلویزیونی

مشاور وزیر راه‌و‌شهرسازی از مردم خواست تا به تبلیغات رسانه‌ای پیش‌فروشندگان ساختمان اکتفا نکرده و اسناد مالکیت زمین را از پیش‌فروشنده مطالبه کنند.

حسین معصوم در خصوص قانون پیش‌فروش ساختمان اظهار کرد: بر اساس این قانون هرگونه تامین مالی ساخت‌و‌ساز از طریق پیش‌فروش نیاز به اخذ مجوز از وزارت راه‌و‌شهرسازی دارد و مردم باید پیش از سرمایه‌گذاری دقت کنند که سند مالکیت زمین محل ساخت پروژه به نام پیش‌فروشنده بوده و در رهن بانک نباشد. همچنین افراد باید پروانه معتبر ساختمانی را هم پیش از آغاز ساخت‌و‌ساز اخذ کرده باشند.

مشاور وزیر راه‌و‌شهرسازی با اشاره به برخی تخلفات در پیش‌فروش ساختمان که پیش‌فروشنده چندصد میلیون تومان از مردم جمع‌آوری می‌کند، بدون آنکه اسناد قانونی ساخت و ساز را به متقاضیان ارائه کرده باشد، گفت: مردم به تبلیغات رسانه‌ای این گونه پروژه‌ها اکتفا نکنند و پیش از امضای هر قراردادی با یک کارشناس حقوقی مشورت کنند. بسیاری از قراردادهایی که پیش از تصویب قانون پیش‌فروش ساختمان میان پیش‌فروشنده و پیش‌خریدار امضا می‌شود، به گونه‌ای است که در دعاوی حقوقی و دادگاه‌ها به هیچ عنوان شفاف نبوده و حقوق شاکی و مردمی که متضرر شده‌اند را استیفا نمی‌کند.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهم تا به هر فردی که با تبلیغات گسترده تلویزیونی به پیش‌فروش ساختمان اقدام کرد، اعتماد نکنند و پیش از پرداخت پول، تحقیق کافی در زمینه آن پروژه انجام دهند.


  اخبار  اقتصادی  -  دنیای اقتصاد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------