آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

پس لرزه‌های توافق از وین تا چهارراه استانبول



اخبار,اخباراقتصادی ,قیمت ارز

بازار ارز همچنان خاکستری است. تابلوهای خرید دلار و یورو از مردم سفید شده است و بیشتر صرافی ها خریدی انجام نمی دهند، در عین حال برخی نوسانات کوچک نیز از صبح امروز سه شنبه منجر به این شده که برخی پیش بینی دخالت بانک مرکزی در بازار برای بالا نگاه داشتن قیمت را می کنند.

به گزارش  تابناک اقتصادی، دود سفید از وین بالاخره بلند شد و خبر از توافق هسته ای میان ایران و 1+5 به نقل از رسانه های بین المللی می رسد. در این میان، اگرچه دقایقی بیشتر نیست که خبر آن اعلام شده است اما در میدان فردوسی تا چهارراه استانبول، پس لرزه های آن به خوبی مشاهده می شود.

بررسی های میدانی تابناک اقتصادی، صرافی هایی را روایت می کند که از خرید دلار اجتناب می کنند و می گویند که هنوز آینده فعلی بازار ارز را نمی دانند که منابع خود را بی مهابا وارد خرید دلار از مردم کنند. البته بازار شایعات نیز داغ است، برخی می گویند که قیمت کاهش می یابد و برخی دیگر هم خبر از افزایش قیمت می دهند.

در این میان باز هم رفتارها و حرکات هیجانی مردم و صرافی ها را به خوبی می توان مشاهده کرد. اکنون راسته میدان فردوسی تا چهارراه استانبول، مملو از افرادی از پیر و جوان است که برای خرید دلار و یورو به بازار آمده اند تا مضنه بازار را بسنجند و بعد از آن اقدام به خرید کنند.

نکته حائز اهمیت در این میان آن است که صرافی ها هم جواب درست و حسابی به مردم نمی دهند که تکلیف آنها را برای خرید روشن کند و برخی از آنها حتی از افزایش قیمت هم خبر می دهند که پس از یک دوره یک هفته تا ده روزه، مجدد به بازار باز خواهد گشت.

در این میان، کمتر کسی برای فروش به بازار مراجعه کرده است و تقریبا همه متقاضی خرید هستند، این در حالی است که برخی از صرافی ها هم با نصب کاغذهایی بر روی شیشه های خود، به مشتریان اعلام می کنند که به دلیل نوسانات بالای نرخ ارز از صبح امروز سه شنبه تاکنون، برای اطلاع از نرخ به داخل مغازه مراجعه کنید.

یکی از صرافی ها در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی می گوید: امروز بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را افزایش داد و بر همین اساس، نوسانات در بازار هرچند اندک، آغاز شد.

وی می افزاید: به نظر نمی رسد که بعد از حصول توافق، قیمت کاهش شدید داشته باشد، این در حالی است که دولت به شدت با کمبود منابع مالی مواجه است و بنابراین اجازه کاهش قیمت ناگهانی را نمی دهد.

این صرافی در ادامه می گوید: بیشتر صرافی ها از صبح امروز قیمت‌ها را واحد اعلام کرده اند و برخی دیگر که متقاضی فروش بیشتر هستند، قیمت را در حدود ده تومان پایین آورده اند تا بتوانند مشتری جلب کنند اما بازار همچنان خاکستری است.

گزارش میدانی خبرنگار تابناک اقتصادی حکایت از آن دارد که قیمت هر دلار در بازار آزاد لحظاتی قبل فردوسی، بین 3200 تا 3210 در نوسان است. قیمت هر یورو از 3550 تومان تا 3580 تومان در نوسان است و از سوی صرافی ها به قیمت‌های متفاوت عرضه می شود. همچنین قیمت هر پوند نیز 4990 تومان تا 5000 تومان در نوسان است. هر دلار کانادا نیز بین 2570 تا 2600 تومان فروخته می شود.


اخبار  اقتصادی  -  تابناک 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------