آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

قیمت‌ شیرخام ابلاغ شد/ سازمان حمایت مسئول نظارت بر اجرا



اخبار,اخباراقتصادی,شیر  خام

در حالی که مصوبه قیمت 1440 تومانی شیر خام تیرماه سال گذشته ابلاغ شد، مجددا با جزئیات بیشتر از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها برای اجرا از سوی کارخانه‌های لبنی تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، تیرماه سال گذشته بود که ستاد هدفمندی یارانه‌ها براساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از دامداران نرخ جدیدی را برای خرید شیر خام از داماران از سوی صنایع لبنی تصویب و ابلاغ کرد که بر این اساس کارخانه‌های لبنی موظف بودند هر کیلوگرم شیر خام با بار میکروبی زیر 100 هزار و چربی 3.2 درصد را 1440 تومان خریداری کند که البته از آن زمان تاکنون از سوی صنایع لبنی اجرا نشده است.

در پایان اولین هفته مرداد‌ماه مجددا ستاد هدفمندی یارانه‌ها مصوبه سال گذشته خود را که اجرایی نشده بود با اضافه کردن جزئیات و تبصره‌ ابلاغ کرد تا بتواند این قیمت را برای شیر خام اعمال کند.

براساس این مصوبه شیر خام خریداری شده توسط کارخانه‌های لبنی براساس میزان بار میکروبی قیمت‌گذاری شده و با وجود تاکید بر انجام شدن تمامی تست‌های کیفی مطابق با استاندارد ملی کشور، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان موظف به پایش، پیگیری و نظارت بر اجرای این قیمت‌ها از سوی کارخانه‌های لبنی شده است.

در این مصوبه قیمت هر کیلوگرم شیر خام اینگونه تعیین شده است که شیر خام با بار میکروبی کمتر از 100 هزار معادل 1440 تومان، شیرخام با بار میکروبی 100 تا 500 هزار معادل1420 تومان، شیر خام با بار میکروبی 500 هزار تا یک میلیون معادل 1380 تومان و شیر خام با بارمیکروبی یک میلیون معادل1320 تومان از دامداران خریداری شود.

چربی تعیین شده شیرخام در این مصوبه 3.2 درصد تعیین شده و در بند دوم مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها آمده است که به ازای هر یک دهم درصد افزایش یا کاهش درصد چربی 12 تومان به قیمت‌های فوق اضافه یا کم می‌شود.


 اخباراقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------