آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

هیات تجاری ژاپن در راه ایران



اخبار,اخباراقتصادی ,روابط اقتصادی ایران وژاپن

ژاپن پس توافق هسته‌ای ماه گذشته میان ایران و قدرت‌های جهانی که راه را برای برداشته شدن تحریمهای بین المللی هموار کرده است، برای بازسازی روابط اقتصادی، یک مقام بلندپایه بازرگانی و صنعتی را به همراه مدیرانی از بخشهای نفت، گاز و صنایع دیگر به تهران اعزام می‌کند.

به گزارش ایسنا، در پی اجرای امضای این توافق هیات‌های بین المللی به تهران سرازیر شده اند تا روابط تجاری خود را با ایران احیا کنند. ایران بزرگترین اقتصادی خواهد بود که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، به سیستم مالی و بازرگانی جهانی بازمی‌گردد.

بر اساس گزارش رویترز، دایشیرو یاماگایوا، معاون وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن در یک سفر دو روزه (روزهای هشتم و نهم اوت) به تهران خواهد آمد.

وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد که یاماگایوا حامل پیام دولت ژاپن مبنی بر تمایل بالای این کشور برای عادی شدن هر چه سریعتر روابط اقتصادی پس از برداشته شدن تحریمها خواهد بود.

ایتالیا هفته گذشته جدیدترین کشوری بود که برای مذاکره درباره احیای همکاریهای اقتصادی و بازرگانی وزیرانش را به تهران فرستاد.

مقامات بلندپایه دولتی از فرانسه، آلمان و صربستان از جمله مقامات رسمی بودند که از زمان امضای توافق هسته ای در چهاردهم ژوییه به تهران سفر کردند.

ایران به تشریح برنامه‌هایش برای احیای صنایع اصلی و روابط بازرگانی پرداخته و اعلام کرده است پروژه‌های نفت و گاز به ارزش 185 میلیارد دلار را تا سال 2020 هدف گرفته است.

به گزارش ایسنا، اقتصاد ایران بزرگتر از استرالیا و دو برابر همسایه موفقش امارات متحده عربی است. مهم‌تر اینکه اقتصاد ایران روند رشد سریع‌تری خواهد داشت. در حقیقت حتی تحت محافظه کارترین پیش بینی‌ها که پیش از امضای قرارداد هسته ای انجام گرفته بودند، اقتصاد ایران در حدود 270 میلیارد دلار در یک دهه آینده در رشد جهانی سهیم خواهد شد که برابر با سهم ایتالیا خواهد بود. از این رو تعجبی ندارد که دولتها و کشورهای جهان برای ازسرگیری همکاریهای اقتصادی و بازرگانی پس از گشایش بازار ایران شتاب به خرج دهند.

بزرگترین شریک تجاری ایران در سال گذشته چین بود و پس از آن امارات متحده عربی قرار داشت که نزدیکی به ایران به این کشور دسترسی راحت به خریداران ایرانی متقاضی کالاهای غربی را امکان پذیر کرد. از میان چهار شریک تجاری بزرگ بعدی، هند، کره جنوبی و ژاپن در آسیا هستند.


  اخبارا قتصادی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------