آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

وزير نفت: هيچ خريدار بدقولي نداشتيم به جز بابک زنجاني



اخبار,اخبارسیاسی,فروش نفت

وزير نفت گفت: پس از تاريخ اعمال تحريم ها به جز يک مورد استثنايي که بابک زنجاني است، با خريدار بدقولي مواجه نبوده ايم و تمام دريافتي هاي فروش نفت به حساب شرکت نفت و از طريق بانک مرکزي به حساب خزانه واريز شده است.

  بيژن زنگنه وزير نفت براي پاسخگويي به سوال نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه در صحن علني مجلس حاضر شد و در سخناني به سوالات مطرح شده در خصوص مسائل مربوط به تاخير در فروش نفت خام، عدم بهره گيري از توانمندي و توليدات داخلي، عدم برداشت از لايه هاي نفتي پارس جنوبي و استخدام نيرو در وزارت نفت پاسخ گفت.

زنگنه در خصوص سوال نخست نماينده مردم اروميه در مجلس با اشاره به اينکه در گذشته فروش نفت خام حداقل در منطقه در بازه زماني 30 روزه و از طريق ال.سي صورت گرفته است، افزود: متاسفانه پس از اعمال تحريم هاي بين المللي عليه کشورمان نفت خام کشور حداکثر 90 روزه فروخته مي شود و دريافت بالاتر از اين بازه زماني نيست.

وي با بيان آنکه دريافت وجه حاصل از فروش نفت خام پس از اعمال تحريم هاي بين المللي عليه کشورمان در بازه زماني 90 و 180 روزه صورت گرفته است، گفت: نفت خام حداکثر 90 روزه فروخته مي شود.
زنگنه اضافه کرد: در حال حاضر به دليل مشکلات موجود، پول نفت فروش رفته در اختيار شرکت خريدار مي ماند که البته در قالب توافق ژنو بخشي از آن در اختيار بانک مرکزي قرار مي گيرد.

وزير نفت افزود: اگر شر تحريم ها به عاملان آن برگردد در فروش نفت به روال عادي گذشته بازخواهيم گشت.
زنگنه اظهار داشت: پس از تاريخ تحريم ها به جز يک مورد استثنايي که بابک زنجاني است، خريدار بدقول نداشته ايم و تمام دريافتي هاي فروش نفت به حساب شرکت نفت و از طريق بانک مرکزي به حساب خزانه واريز شده است.

وي در عين حال افزود: البته در يک مورد نيز هندي ها با وجودي که طبق قرارداد بايستي پول نفت را به صورت يورو پرداخت مي کردند اما به دليل وجود تحريم ها با مشکل مواجه شدند.


وزير نفت در خصوص عدم استخدام هاي تعهد شده در وزارت نفت نيز با تاکيد براينکه مطابق با ضوابط بودجه سال 1394 دولت استخدام را ممنوع کرده است، افزود: البته اقدامات اجرايي استخدام در حال اجرا است.

 اخبار   اقتصادی  -  ايرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------