آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آسوشیتدپرس: تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است

آسوشیتدپرس در گزارشی تفصیلی به بررسی تأثیر تحریم‌های اقتصادی بر فعالیت‌های قالی‌بافان سنتی در ایران پرداخته است که با…

واکنش یک نماینده اصولگرا به واردات 202 تن ساپورت در دولت گذشته



اخبار,اخبار اقتصادی ,ساپورت

نماینده مجلس نهم گفت:هر چقدر که شما مرزها را محکم ببندید و به فرض دستمال گردن و ساپورت وارد نشود از طرفی دیگر قاچاق می شود. در این شرایط قیمت‌ها گران‌تر خواهد شد و هزینه ها بیشتر می‌شود.

عباس قائد رحمت در واکنش به انتشار خبر واردات 202 تن ساپورت در دولت دهم در خبرگزاری ایلنا و همچنین در پاسخ به این سوال که چرا به واردات این کالاهای غیر مورد نیاز نظارتی صورت نگرفته بود، اظهار داشت: ما تکلیف داریم که حجاب را به درستی عنوان کنیم؛ آنطوری که شرع ما قبل از قانون می‌گوید حجاب باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه زمینه‌های اجرا شدن فرهنگ حجاب در کشور باید فراهم شود، گفت: در این موضوع یکی بحث عرضه لباس مطرح است و بحث دیگر هم این است که ما چطور خودمان باورهایمان را درست کنیم. در مسائل فرهنگی دستگاه‌های متولی امر باید تلاش کنند؛ از سوی دیگر اگر ما هم نگذاریم لباسی وارد شود، خود فرد لباس را به داخل کشور می‌آورد و این بحث به تدریج گسترش می‌یابد و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: ما باید روی بحث اعتقادات و باورهایمان کارهای فرهنگی و تقویتی کنیم؛ چرا که ما نمی‌توانیم تا همیشه همه درها را محکم ببندیم و بگوییم نباید چیزی وارد کشور شود. بحث دوم واردات است؛ قاعدتا اینکه 202 تن ساپورت در دولت گذشته وارد کشور شده، بحث آن دولت و این دولت نیست و همه دولتها تکلیف دارند مدیریت کنند و کالاهای ضروری وارد کشور شود و کالاهای لوکس و تشریفاتی و کالاهایی که مشکلاتی ایجاد کند بدانند که لزومی برای واردات آن وجود ندارد. هر چقدر که شما مرزها را محکم ببندید و به فرض دستمال گردن و ساپورت وارد نشود از طرفی دیگر قاچاق می شود.

قایید رحمت عنوان کرد: در این شرایط قیمت‌ها گران‌تر خواهد شد و هزینه ها بیشتر می شود و ما باید کاری کنیم که جلوی قاچاق هم گرفته شود. متاسفانه کشور ما موفق نشده جلوی قاچاق را بگیرد و در حال حاضر در کشور قاچاق بیداد می‌کند؛ قاچاق تولید را نابود می‌کند و اجازه نمی‌دهد تولید کننده بداند چه چیزی را به چه میزان تولید کند و با دنیا رقابت کند و از  فردای خود اطلاعی ندارد. امروز تولید می‌کند و فردا می‌بیند بازاری برای تولیدش وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که در دولت گذشته چرا این واردات صورت گرفته است؟ گفت: البته فرقی نمی‌کند هر دولتی که این کار را می‌کند، باید سیاست‌های آن دولت اجرایی شود و اگر سیاستش این بوده که این محصولات وارد نشود، پس چرا وارد شده و این را باید از متولیان امر آن دولت بپرسید. ما که در دولت گذشته مسئولیت نداشتیم و در مجلس بودیم و چنین آمار رسمی در آن زمان به اطلاع ما نرسید؛ آنهایی که تصمیم‌گیرندگان دولت گذشته بودند در این رابطه باید اظهار نظر کنند که سیاستشان چه بوده که واردات این محصولات را آزاد گذاشته‌اند، توجیه این افراد مهم است.


 اخباراقتصادی -  ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------