آمار اداره برق از خانه‌های خالی تهران



اخبار,اخبار اقتصادی,مالیات  خانه‌های خالی

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت : طبق آمار اداره برق 240 هزار خانه خالی در تهران وجود دارد.

به گزارش صدا و سیما، حامد مظاهریان از راستی‌آزمایی برای شناسایی خانه‌های خالی خبر داد و افزود : پارسال از اداره آمار و اداره برق کمک خواستیم که اعلام کرد چون آمارها از سال 90 تاکنون به روز نشده است ، نمی‌تواند به این راستی‌آزمایی کمک کند.

مظاهریان گفت : این آمار نشان می‌دهد در عمل ، تعداد خانه‌های خالی کاهش یافته است و اگر هم این فرایند درست باشد می‌توان یک برآورد اولیه داشت که شاید حدود 200 هزار خانه خالی در شهر تهران موجود باشد.

وی با بیان اینکه دریافت مالیات از خانه‌های خالی بر اساس قانون لازم‌الاجراست ، اظهار داشت : بر اساس آخرین اعلام اداره آمار که در سال 90 از خانه‌های خالی گرفته شد ، در آن زمان در کشور یک میلیون و 600 هزار خانه خالی وجود داشت اما بعد از گذشت 4 سال این آمار دیگر قابل استناد نیست.

به گفته مظاهریان طبق آمار سال 90 ، از یک میلیون و 600 هزار خانه خالی در کشور ، 300 هزار خانه هم روستایی بود که باید از آمار اصلی کم شود.

وی افزود : حدود 450 هزار خانه خالی در استان‌های تهران و البرز و 300 هزار خانه خالی هم در شهر تهران شناسایی شد.

مظاهریان تاکید کرد : آمار خانه‌های خالی مانند سال 90 نمی‌تواند به روز شود چون کسی حاضر نیست اطلاعاتی از خانه‌های خالی ارائه دهد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت : وزارت امور اقتصادی و دارایی باید ساز و کاری برای شناسایی خانه‌های خالی تبیین کند.
 
اخبار اقتصادی  -  صدا و سیما

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------