آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

دادستان خراسان رضوي: شعبه ويژه‌اي به پرونده‌هاي بدهکاران ميزان رسيدگي مي کند



اخبار,اخباراجتماعی , دادستان  خراسان

 دادستان مرکز خراسان رضوي با هشدار جدي به بدهکاران تعاوني اعتبار منحل شده ميزان که با سوء استفاده از شرايط به وجود آمده از پرداخت بدهي و اقساط تسهيلات گرفته شده خودداري کرده اند گفت: در صورت اعلام اسامي بدهکاران توسط بانک صادرات، پرونده اين افراد به اتهام خيانت در امانت و به صورت خارج از نوبت در شعبه ويژه دادسراي عمومي و انقلاب مشهد رسيدگي خواهد شد.

قاضي غلامعلي صادقي در گفت وگوي اختصاصي با خراسان با بيان اين مطلب افزود: بدهکاران و افرادي که تسهيلاتي از تعاوني اعتبار منحل شده ميزان دريافت کرده اند، هر چه سريعتر براي تعيين تکليف اصل و سود تسهيلات به شعبه مربوط به بانک صادرات مراجعه و وضعيت پرداخت ها و باقيمانده تسهيلات را مشخص کنند. مقام ارشد قضايي مشهد تصريح کرد: چنانچه اين افراد در مهلتي که بانک صادرات تعيين مي کند وضعيت بدهي هاي خود را روشن نکنند و اين بانک عليه آنان اعلام جرم کند، شکايت هاي بانک صادرات در شعبه ويژه اي که به پرونده ميزان رسيدگي مي کند به صورت فوق العاده مورد رسيدگي قرار مي گيرد و اين گونه بدهکاران به اتهام خيانت در امانت، تحت تعقيب قضايي قرار خواهند گرفت.

«قاضي صادقي» همچنين به برخي اظهارنظرهاي افراد حقيقي و حقوقي که در رسانه ها درج مي شود نيز اشاره کرد و گفت: اظهارنظر و مصاحبه هيچ يک از افراد حقيقي و يا حقوقي در اين پرونده اعتباري ندارد و شهروندان نيز نبايد به اين گونه مصاحبه ها و اظهارنظرها که گاهي نيز بهره برداري تبليغاتي از آن مي شود، توجه کنند. وي خاطرنشان کرد: تنها مرجع صالح براي اطلاع رساني اطلاعيه هاي رسمي و يا مصاحبه هاي مديران بانک صادرات در اين رابطه است و هيچ کس ديگر نبايد درباره چگونگي و يا نحوه عملکرد بانک صادرات دخالت کند.

چرا که اظهارات افراد غير از مسئولان بانک در اين شرايط مبنايي ندارد و سپرده گذاران «ميزان» نيز نبايد اين گونه اظهارنظرها را پايه اي براي اطلاع رساني تلقي کنند.


سپرده گذاران دغدغه سپرده هايشان را نداشته باشند.

دادستان عمومي و انقلاب مشهد در بخش ديگري از اين گفت وگو به استقرار مسئولاني از بانک صادرات در خراسان رضوي اشاره کرد و گفت: همان طور که بانک صادرات با قوت و جديت وارد عمل شد و مديران اين بانک انجام امور مربوط به سپرده گذاران ميزان را با سرعت و دقت آغاز کردند به طوري که مديراني نيز در استان مستقر شدند تا روال کارها و هماهنگي با تهران سريع تر انجام شود و سپرده گذاران به حق و حقوق خود برسند، سپرده گذاران اين تعاوني منحله نيز نبايد ديگر دغدغه اي در اين باره داشته باشند چرا که تصميم مديران بانک صادرات براي اين است که هر چه سريع‌تر مقدمات پرداخت پول هاي سپرده گذاران انجام شود که با اين گونه اقدامات بخش عمده اي از کار هم انجام شده است و افرادي که قصد دريافت سپرده هايشان را دارند هيچ دغدغه اي نبايد داشته باشند.

قاضي «غلامعلي صادقي» همچنين با قدرداني از سپرده گذاران ميزان که در اين مدت حوصله به خرج دادند تا امور طبق هماهنگي هاي انجام شده پيش برود، افزود: تدابيري که در ستاد تدبير استان خراسان رضوي با درايت ويژه رئيس کل دادگستري استان خراسان رضوي، استاندار، نيروي انتظامي، دستگاه هاي امنيتي و همه افراد حقيقي و حقوقي براي حل مشکلات موجود انجام شد شايسته تقدير است.

اين مقام قضايي تصريح کرد: مساعدت ها و تلاش هاي مديران بانک صادرات و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و وزراي دولت موجب شد تا اين ماجراي حساس در کمترين زمان ممکن به نتيجه برسد. بنابراين دستگاه قضايي همچنان از اقدامات بانک صادرات حمايت مي کند و براي کمک به سپرده گذاران ميزان و دريافت حق و حقوق آنان از هيچ گونه تلاشي فروگذار نخواهد کرد.


 اخباراجتماعی  - خراسان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------