آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

نوبخت: بودجه ۹۵ انقباضی نیست



اخبار,اخبار اقتصادی, نوبخت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با طرح این سؤال "چرا مجلس بخواهد برنامه پنجم را یک سال تمدید کند، در حالی که لایحه برنامه ششم به‌زودی نهایی می‌شود؟" گفت: قیمت نفت و دلار هنوز در لایجه بودجه ۹۵ مشخص نشده است. البته این بودجه انقباضی نیست.

 محمد باقر نوبخت در خصوص تعیین قیمت نفت و دلار در لایحه بودجه 95، اظهار داشت: بودجه در دولت در حال رسیدگی است و قیمت نفت و دلار هنوز مشخص نشده است.

وی در مورد این سؤال که آیا بودجه سال 95 با توجه به افت قیمت نفت، انقباضی است، پاسخ داد: یکی از منابع درآمدی کشور نفت است و درآمدهای دیگری هم برای تأمین منابع وجود دارد و بودجه سال آینده انقباضی نیست.

معاون رئیس جمهور در مورد وابستگی بودجه 95 به نفت، بیان کرد: در محاسبه نهایی می‌توانیم این را اعلام کنیم که چند درصد کاهش وابستگی بودجه به نفت را داریم و این رقم بعد از جمع‌بندی نهایی مشخص می‌شود.

نوبخت درباره تأخیر در ارائه لایحه بودجه و اینکه چه‌زمانی بودجه به مجلس ارسال می‌شود، گفت: در دی ماه بودجه آماده و به مجلس ارسال خواهد شد و آقای رئیس جمهور دی ماه را اعلام کردند که فکر می‌کنم تا آن زمان لایحه بودجه به‌همراه لایحه برنامه ششم با هم به مجلس تقدیم شود.

وی افزود: بخش اول لایحه برنامه ششم به مجلس ارسال شد و بخش  دوم هم با بودجه سال 95 ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در پاسخ به این سؤال که از مجلس اخباری مبنی بر تمدید یک‌ساله برنامه پنجم توسعه شنیده می‌شود و دلیل آنها هم تأخیر در ارائه لایحه برنامه ششم عنوان شده است، گفت: چرا بخواهند برنامه پنجم را تمدید کنند در حالی که لایحه برنامه ششم به‌زودی نهایی خواهد شد؟


 اخبار اقتصادی  -  تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------