افزایش تولید نفت ایران به بالاترین رقم در 2 سال اخیر



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, نفت ایران

ایران قبل از تحریم ها 4.3 میلیون بشکه نفت خام تولید می کرد اما پس از تحریم ها (سال 1391) این رقم به حدود 2 میلیون بشکه در روز رسید.

افزایش تولید نفت ایران به بالاترین رقم در 2 سال اخیرتولید نفت خام ایران به بالاترین رقم در دو سال اخیر رسید.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری روسی ریانووستی، تولید نفت خام ایران در ماه مارس گذشته (اسفند / فروردین) در مقایسه با ماه فوریه (بهمن / اسفند گذشته) به میزان 139 هزار بشکه در روز افزایش یافت و در نتیجه تولید در مارس (11 اسفند 94 تا اسفند  12 فروردین 95) به رقم 3 میلیون و 291 هزار بشکه در روز رسید.

منبع این آمار تولید، گزارش های اوپک است.


همچنین تولید نفت ایرن در ماه ژانویه 2016 میلادی (11دی 94 تا 11 بهمن 94) به رقم 2.9 میلیون بشکه در روز و در سه ماهه نخست سال جاری میلادی (2016) یعنی (11 دی ماه 94 تا 12 فروردین 95) به 3.1 میلیون بشکه در روز رسید.
 
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران قبل از این گفته بود که ایران تولید را تا زمان دست یابی به تولید 4 میلیون بشکه در روز ادامه خواهد یافت.

ایران با توقف افزایش تولید نفت خود مخالفت کرده و گفته است تنها پس از بازگشت به میزان تولید قبل از تحریم ها، حاضر به بررسی گزینه توقف افزایش تولید است.
 
قبل از این هم عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران گفته بود که صادرات نفت ایران به رقم 1.7 میلیون بشکه در روز رسید.

ایران قبل از تحریم ها 4.3 میلیون بشکه نفت خام تولید می کرد اما پس از تحریم ها (سال 1391) این رقم به حدود 2 میلیون بشکه در روز رسید. پس از توافق هسته ای تهران و گروه 1+5 (برجام) تولید نفت ایران افزایش یافت.

قبل از تحریم ها صادرات نفت ایران 2.5 میلیون بشکه در روز بود اما این رقم پس از تحریم ها به زیر یک میلیون بشکه در روز رسید اما پس از برجام، صادرات نفت ایران به حدود 1.7 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

 

 اخباراقتصادی  - عصرایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------