آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

جهانگیری: برای تراز تجاری مثبت کشور امسال هم تلاش می‌کنیم



 اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی , جهانگیری

 معاون اول رییس جمهور گفت: تلاش می‌کنیم تراز تجاری کشور در سال 1395 نیز مثبت باشد.

به گزارش ایسنا ، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از سد داریان پاوه با اشاره به اولویت‌ها و برنامه‌های دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اولویت اصلی ما در این زمینه حمایت از تولید داخل است.

وی با بیان اینکه کارخانجاتی در کشور داریم که بدلیل برخی مشکلات یا تعطیلند و یا با ظرفیت پایین کار می‌کنند، گفت: این واحدها شناسایی شده و اقداماتی برای خروج آنها از رکود در دست انجام است.

وی با بیان اینکه اولویت دیگر دولت افزایش صادرات غیرنفتی کشور است، تصریح کرد: سال گذشته تراز تجاری کشور مثبت شد و در مقابل 41 میلیارد دلار واردات، 42 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که این روند باید امسال هم حفظ و بیشتر شود.

جهانگیری واگذاری طرح‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی را از دیگر اولویت های دولت برشمرد و گفت: این کار با همکاری سازمان مدیریت و استانداران و بصورت مشارکتی صورت می‌گیرد. به این شکل که پروژه ها پس از بهر برداری و تا زمانی که اصل سرمایه و سود سرمایه گذاران برگردد، در اختیار آنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه تکیه دولت در اجرای این برنامه‌ها بر مردم و بخش خصوصی است، ابراز امیدواری کرد که مردم نتیجه این اقدامات را در ماه‌های آتی در زندگی خود ببینند.

جهانگیری تصریح کرد: در هر دستگاهی مجموعه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده و دستگاه‌ها را موظف کرده‌ایم مرتبا به مردم گزارش دهند.
 
 اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------