آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

تحرك خريدهاي پايان سال از اواخر بهمن(جدول قیمتها)



اخبار اقتصادی - معامله‌گران فولاد معتقدند:
تحرك خريدهاي پايان سال از اواخر بهمن

  درحالي‌كه بازار فولاد روز گذشته را در تعطيلي به‌سر مي‌برد، اما دوشنبه ميانگين قيمت انواع آهن‌آلات علاوه‌بر تهران در شهرستان‌ها هم روند ثابتي داشت و قيمت‌هاي پيشنهادي در محدوده همان نرخ‌هاي روزشنبه و يكشنبه هفته جاري بود.

در حال حاضر متوسط قيمت ميلگردهاي سايز نرمال ذوبي در بازار تهران 1635 تومان به ازاي هر كيلو گزارش مي‌شود؛ در حالي كه نرخ ميلگرد فولادسازان خصوصي بعضا از اين رقم نيز كمتر است. به گفته آگاهان بازار هم اكنون قيمت هر كيلو قراضه براي توليدكنندگان بين 1120 تا 1220 تومان تمام مي‌شود؛ اين رقم با احتساب هزينه تبديل قراضه به شمش فولاد كه به‌طور ميانگين 250 تومان به ازاي هر كيلو است

 

و هزينه‌هاي ديگري همچون 25 تومان كرايه حمل شمش تا واحد فولادي و 220 تومان هزينه تبديل شمش به محصول نهايي، قيمت تمام شده ميلگرد را رقمي مابين 1615 تا 1715 تومان نشان مي‌دهد. بنابراين توليدكنندگاني كه زير اين نرخ اقدام به فروش محصول مي‌كنند، صرفا به علت شرايط ركود مبادلات و تامين نقدينگي لازم است كه حاضر به تحمل ضرر مي‌شوند.


به عنوان مثال هفته گذشته برخي كارخانه‌ها مانند فولاد يزد و اهواز در حالي‌كه محصولات آنها به لحاظ كيفيت، تفاوت چنداني با نوع ذوبي ندارند و هزينه بيشتري را نسبت به ذوب‌آهن براي توليد بايد پرداخت كنند با قيمت‌هاي پايين‌تري اقدام به عرضه محصول در بازار كردند. اين در حالي است كه پيش‌بيني مي‌شود به علت فشار هزينه‌هاي پايان سال اغلب فولادسازان خصوصي هم محصولات خود را با قيمت‌هاي بسيار پايين‌تري نسبت به هزينه توليد روانه بازار مصرف كنند.


البته برخي تجار و معامله‌گران با آنكه معتقدند خريدهاي پايان سال به علت افزايش رقم ماليات بر ارزش افزوده در سال جديد و افزايش هزينه‌هاي انرژي و دستمزد، از اواخر بهمن ماه كم‌كم آغاز خواهد شد مي‌گويند: در حال حاضر با رشد نسبي معاملات مصنوعات فولادي در بازار روبه‌رو شده‌اند كه نسبت به دادوستدهاي سه هفته پيش کمی اميدوار‌كننده‌ است، هرچند حجم خريدها كماكان قابل مقايسه با سال‌هاي گذشته نيست.


در سمت ديگر بازار نيز روز دوشنبه رينگ فولاد بورس كالا با ثبات قيمت ميلگرد و ورق به كار خود پايان داد. در اين روز فولاد مباركه اصفهان علاوه‌بر اينكه 95 هزار و 360 تن انواع ورق را توسط كارگزاران در سيستم مبادلات مچينگ ثبت كرد برخي ورق از جمله ورق گرم B و C را هم عرضه كرد كه حجم ثبت سفارش‌هاي خريد در مقابل عرضه اين محصولات چندان چشمگير نبود.


دوشنبه 4400 تن ورق گرم B در حالي با قيمت تقريبي 1609 تومان عرضه شد كه تنها نزديك به 36 درصد آن به فروش رسيد. از سوي ديگر ورق گرم C هم در حجم 5500 تن روي تابلو معاملات رفت كه در حدود 42 درصد آن خريداري شد.


ورق سرد B نيز در حجم 1100 تن و با قيمت 1990 تومان، ديگر عرضه فولاد مباركه بود كه به‌طور كامل به فروش رسيد. ورق گالوانيزه G و قلع اندود هم به ترتيب در حجم‌هاي 600 و 500 تن عرضه شدند كه در مجموع زمان‌هاي عادي و مچينگ 550 و 450 آنها مورد اقبال خريداران قرار گرفت. از سوي ديگر دوشنبه فولاد آذربايجان هم نقدي سبد ميلگرد را در حجم 1100 تن و با قيمت 1510 تومان عرضه كرد كه 440 تن آن (40 درصد حجم عرضه) خريداري شد. تنها محصول بدون خريدار اين روز نيز تيرآهن شاخه 20 نورد فولاد صنعتي و ساختماني يزد با قيمت پايه 1790 تومان بود.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,نرخ ميلگرد

برای دیدن اندازه واقعی تصویر کلیک کنید.

 اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------