آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

تعیین حداقل دستمزد عقب افتاد



اخبار ,اخباراقتصادی, شیوه تعیین دستمزد


اخبار اقتصادی - تعیین حداقل دستمزد عقب افتاد

یک فعال کارگری گفت: در بحث تعیین دستمزد فرصتی برای ارائه طرح یا مدل جدیدی نداریم و بازنگری شیوه تعیین دستمزد را باید به سال آینده موکول کنیم.

حمید حاج اسماعیلی اظهار کرد: بیشتر پیشنهاداتی که در خصوص تعیین مزد سال آینده کارگران مطرح می‌شود جنبه تبلیغات دارد زیرا در شرایط کنونی هنوز بستر اجرای شیوه‌های جدید در کشور مهیا نیست و بنگاهها در رکود کامل به سر می‌برند.

وی ادامه داد: از طرفی عدم سرمایه‌گذاری و نبود رونق در بازار کار موجب شده تا در شرایط خاصی به سر ببریم و از این منظر امکان ارائه مدل‌های جدید دستمزد وجود ندارد.

به گفته حاج اسماعیلی، مدل جدید دستمزد نیازمند بسترسازی است و با توجه به فرصت باقیمانده تا پایان سال تنها باید همچون رویه‌های گذشته از ماده 41 قانون کار تبعیت کرد.

این فعال کارگری در عین حال با بیان اینکه شیوه تعیین دستمزد سنتی و ناکارآمد است، تاکید کرد: باید به دنبال مدلی باشیم که پاسخگوی معیشت کارگران باشد ولی قبل از آن باید شرایط پایداری در کشور اتفاق بیفتد و رونق بنگاهها ایجاد شود و بخش خصوصی واقعی شکل بگیرد تا بتوانیم از مدل جدید مبتنی بر بهره‌وری تبعیت کنیم.
 اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------