آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

۷ میلیون نفر زیر خط بقا و زندگی هستند



 اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی , فقر

بیش از ۷ میلیون کارگر کمتر از ۸۱۲ هزار تومان حقوق می‌گیرند

 دبیر کانون انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه بیش از ۷ میلیون کارگر کمتر از ۸۱۲ هزار تومان حقوق می‌گیرند، گفت: با عدم اجرای تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار شاهد رشد اشتغال غیر رسمی همراه با دستمزد اندک و عدم پوشش بیمه‌ای هستیم.

به گزارش تسنیم، هادی ابوی با اشاره به اینکه بیش از 7 میلیون کارگر کمتر از 812 هزار تومان حقوق می گیرند گفت:متأسفانه با عدم اجرای تبصره 2ماده 7 قانون کار و عدم نظارت بر کارگاه ها شاهد رشد  اشتغال غیر رسمی همراه با دستمزد اندک و عدم پوشش بیمه ای هستیم. ما این کارگران را زیر خط بقا و زندگی می‌دانیم.

 وی ادامه داد: در ماده 7 قانون کار تاکید شده است که در مورد کارهای با ماهیت دائم و جنبه مستمر، قرارداد دائم منعقد شود و در مورد کارهای غیر مستمر، وزارت کار آیین نامه اجرایی آن را تدوین کند اما وقتی آیین نامه به نگارش درنیامده و هیات وزیران به تصویب نرسانده نمی‌توان انتظار داشت قانون کار به اجرا درآید.

ابوی با اشاره به این مطلب  تبصره 2 ماده 7 قانون کار می گوید  که دولت بایستی کارهای دائم و غیر دائم را مشخص کند"، افزود: اگر آئین نامه این ماده قانونی تدوین شود و از طرفی کارهای دائم و غیردائم از یکدیگر احصاء و کارگران در کارهای دائم مشغول شود دیگر دغدغه و نگران قراردادهای دو ماهه، سه ماهه، شش ماهه نخواهند بود.

وی ادامه داد: ثبات شغلی یکی از اولویت های اصلی جامعه کارگری کشور است  متاسفانه کارگران شریف و زحمتکش این مرزو بوم امروز  از نبود ثبات شغلی دررنج و مشقت هستند.ثبات شغلی لازمه کیفیت بخشی به روند کار، تولید، رشد اقتصادی  و رفاه اجتماعی است.

ابوی گفت: داشتن حقوق مناسب یکی دیگر از دغدغه های جامعه کارگری ایران است که این مشکل نیز با اجرای صحیح قانون کار رفع خواهد شد.جامعه کارگری کشور امروز به شدت از حیث معیشت و تامین مایحتاج اصلی خود با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

دبیر کانون انجمن های صنفی کارگران درباره آخرین وضعیت افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن کارگران گفت: متأسفانه هنوز خبری از تحقق وعده وزیرکار نیست. اما حق مسکن مبلغ ناچیزی است که در شرایط فعلی با دشواری‌های جامعه کارگری می تواند کمک خرجی برای کارگران باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------