آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

شکر در بازار نایاب شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی , شکر

ممنوعیت واردات شکر باعث شده تا این ماده اولیه کارخانجات در بازار نایاب شود

دبیر انجمن صنفی صنایع شیرینی و شکلات با بیان اینکه ممنوعیت واردات شکر باعث شده تا این ماده اولیه کارخانجات در بازار نایاب شود، گفت: این تصمیم بسیاری از کارخانجات شکلات و شیرینی را تعطیل کرده است.

جمشید مغازه‌ای در گفت و گو با تسنیم، با اشاره به این که ممنوعیت واردات شکر کارخانجات متعددی را در تامین شکر مورد نیاز خود با مشکل روبرو ساخته و حتی تعدادی تعطیل شده‌اند اظهار داشت: امروز عرضه و تقاضای شکر در بازار اصلا مناسب نیست به نحوی که این ماده اولیه در بازار نایاب شده است.

وی با بیان این که ما هنوز در تولید شکر به خودکفایی نرسیده‌ایم، افزود: در حال حاضر کارخانجات شکلات و شیرینی که نیاز شدیدی به شکر دارند به مرز تعطیلی رسیده‌اند. برای حل این موضوع نامه‌نگاری‌های متعددی با وزارت جهاد کشاورزی انجام داده‌ایم اما آنها تدبیری برای حل این موضوع به کار نبرده‌اند.

دبیر انجمن صنفی صنایع شیرینی  و شکلات تصریح کرد: بورس نیز اعلام کرده فقط هفته‌ای 2 هزار تن شکر می‌تواند در اختیار واحدهای متقاضی قرار دهد اما این رقم به هیچ عنوان جوابگوی نیاز کارخانجات نیست.

مغازه‌ای در ادامه صحبت‌های خود با اعلام این که بروز مشکل در تامین مواد اولیه کارنجات شیرینی و شکلات باعث شده تا بازارهای صادراتی آنها نیز با مشکل روبرو شوند تصریح کرد: این صنعت حدود 500 تا 600 میلیون دلار صادرات انجام می‌داد اما این موضوع باعث شده تا در صادرات نیز با مشکل مواجه شویم.

وی با اشاره به این که عملاً شکری در بازار وجود ندارد و اگر کسی بتواند آن را پیدا کند باید با قیمتی بسیار بالا خریداری نماید تصریح کرد: 300 تا 350 کارخانه فعال در حوزه شکلات و شیرینی فعال هستند که اکثر آنها در تامین شکر مورد نیاز خود با مشکل روبرو بوده و به مرز تعطیلی رسیده‌اند.

دبیر انجمن شکلات و شیرینی نیاز روزانه کارخانجات را 8 هزار تن شکر اعلام کرد و گفت: نامه‌نگاری‌های مختلفی با وزارت صنعت برای رفع این مشکل انجام داده‌ایم اما هیچ کس پاسخگوی نبود شکر در بازار نیست.

مغازه‌ای با انتقاد از این که چرا مسئولین تصمیمات غیر تخصصی را برای ممنوعیت مواد اولیه کارنجات به کار می‌گیرند، افزود: از دولت خواستیم برای جلوگیری از تعطیلی کارنجات تدبیری را برای تامین مواد اولیه آنها به کار بگیرد چرا که نه تنها قیمت تمام شده بالا رفته بلکه بازارهای صادراتی نیز با خطر مواجه شده‌اند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------