آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

ضرب‌ العجل 10روزه به 70بدهکار بانکی بالای 1000 میلیارد



اخبار,اخبار اقتصادی,مصطفی افضلی‌فرد


اخبار اقتصادی - ضرب‌ العجل  10روزه به 70 بدهکار بانکی بالای 1000  میلیارد

تعداد بدهکاران بانکی عمده حدود 70 نفر است که بعد از رسیدگی به این پرونده نوبت به رسیدگی به پرونده بدهکاران بالای 500 میلیارد ریال می‌رسددر واقع ما مرحله به مرحله عمل می کنی و به صورت پلکانی از بالا به پایین می ایم.اول افراد بالای 1000میلیارد ریال بعد افراد زیر 1000 میلیارد ریال تا 500میلیارد ریال در نهیات هم افراد زیر 500میلیارد ریال

به گزارش تدبیر، بدهکاران میلیاردی یکی از مهم‌ترین چالش های است که دولت یازدهم با آن مواجه است. پیش از این نیز از معوقات بانکی 30 نفر از 300  بدهکار اصلی سیستم بانکی کشور خبر داده بودیم که بدهی آنان به سیستم بانکی از 10 هزار میلیارد ریال تا 100 هزار میلیارد ریال است.

هنوز جنجال‌های محمود احمدی نژاد بر سر فهرست بدهکاران بانکی از یادها نرفته است. اواخر سال 91 بود که محمود احمدی نژاد با سخنان خود مبنی بر این که 300 نفر 60 درصد سرمایه مردم را در اختیار دارند و به بانک‌ها پس نمی‌دهند کار را به نامه نگاری‌هایی بین قوه قضاییه و قوه مجریه کشاند.

اما بازهم خبری از انتشار اسامی این بدهکاران نشد.بعد ها در بیشتر پرونده مالی ای که درمراجع قضایی گشوده شد نام یکی از اعضای وابسته به دولت احمدی نژاد هم به گوش رسید.

حالا کمیسیون اصل 90 که پیگیر این پرونده است ضرب‌العجل 10 روزه ای به این بدهکاران داده تا با پرداخت بدهی خود با بانک‌ها به تفاهم برسند.

مصطفی افضلی‌فرد درباره جزییات نشست کمیسیون اصل 90 می‌گوید: «در این نشست که با حضور مدیران عامل برخی بانک‌های خصوصی و دولتی و همچنین چند نفر از بدهکاران بانکی بالای 1000 میلیارد ریال برگزار شد، فرصتی 10 روزه به بدهکاران داده شد تا با بانک‌ها به تفاهم برسند.»

نماینده اردبیل و نمین در مجلس شورای اسلامی، افزود: «البته چارچوب کلی این تفاهم در کمیسیون اصل 90 مطرح شد و آن این است که سازوکاری تعریف شود که تا 6 ماه به واحدهای غیرتولیدی فرصت بدهند که بدهی خود را تسویه کنند. به واحدهای تولیدی نیز فرصتی 5 ساله برای پرداخت بدهی خود به بانک‌ها داده شد.»

 او همچنین گفت: «تعداد بدهکاران بانکی عمده حدود 70 نفر است که بعد از رسیدگی به این پرونده  نوبت به رسیدگی به پرونده بدهکاران بالای 500 میلیارد ریال می‌رسددر واقع ما مرحله به مرحله عمل می کنی و به صورت پلکانی از بالا به پایین می ایم.اول افراد بالای 1000میلیارد ریال بعد افراد زیر 1000 میلیارد ریال تا 500میلیارد ریالدر نهیات هم افراد زیر 500میلیارد ریال.»

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس نهم، تاکید کرد « در صورتی که بدهکاران و مدیران عامل بانک‌ها به تفاهم نرسند و این پول‌ها به سیستم بانکی کشور بازنگردد، به مفهوم سهل انگاری در دریافت مطالبات بانکی است که مسئولان بانک‌ها باید پاسخگو باشند.»

او همچنین از نشست یکشنبه هفته آینده  کمیسیون اصل 90 با مدیران عامل موسسه‌های مالی و اعتباری درباره بدهکاران بانکی خبر داد.

افضلی‌فرد درباره رونده پیگیری پرونده بابک زنجانی در این کمیسیون، گفت: «این پرونده همچنان در حال پیگیری است و به داوود محمدی نماینده قزوین مسئول پیگیری این رونده توصیه شد که با شتاب بیشتری روند پرونده را ادامه دهد و گزارش را به هیات رئیسه کمیسیون ارایه کند.»

اخبار اقتصادی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------