آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

طرح ساماندهی حقوق و دستمزد مدیران تقدیم هیات رئیسه شد



 اخباراقتصادی,خبرهای   اقتصادی,طرح ساماندهی حقوق , دستمزد

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح ساماندهی حقوق و دستمزد پایه بخش عمومی (ویژه مقامات و مدیران) به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

بهرام پارسایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جلسه شب گذشته کمیسیون اصل 90  برای تدوین پیش نویس طرح ساماندهی حقوق‌ و دستمزد مقامات و مدیران اظهار کرد:‌ در تدوین این طرح علاوه بر کمیسیون اصل 90 ، مرکز پژوهش‌هاو سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیز مشارکت دارند. این طرح در جلسه شب گذشته کمیسیون اصل 90 نهایی و تقدیم  هیات رئیسه شد تا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

وی افزود:‌ این طرح که 11 ماده و چند تبصره دارد اگرچه شاید جامع و کامل نباشد اما توانسته منافذ و خلاء‌های قانونی را ببندد و سطحی را برای حداقل حقوق و مزایا و پاداش درنظر بگیرد  تا راه گریز و منفذی برای سوء استفاده افراد مسدود وجود نداشته باشد.

پارسایی با بیان اینکه جزییا ت این طرح در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد خاطر نشان کرد: این طرح با لحاظ کردن نظرات سایر نمایندگان مورد چکش کاری قرار می‌گیرد و ما امیدواریم لایحه دولت در این زمینه هر چه سریعتر ارائه شود تا با این طرح ادغام شود  و نهایتا قانون شفاف و قابلدفاعی به تصویب برسد.

به گفته سخنگوی کمیسیون اصل 90، به موجب یکی از مواد این طرح مجموعه ناخالص پرداختی ماهانه به روسای سه قوه، معاون رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان نمایندگان، وزرارء و استانداران و همترازان مقامات مذکور و معاونین و مشاورزان آنها نباید از یک و نیم برابر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت موضوع ماده76 قانون مدیریت خدمات کشوری تجاوز کند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------