آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

اقتصاد ایران دچار عارضه قلبی شد



 اخباراقتصادی,خبرهای   اقتصادی, اقتصاد  ایران

استعفا به دلیل مشکلات قلبی در یک هفته گذشته خبر داغی برای فعالان اقتصادی بوده همین چند روز پیش بود که محمد فطانت نامه‌ای نوشت و به دلیل بیماری قلبی از سمت خود به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار استعفا کرد. این تصمیم ناگهانی، سهامداران و اهالی بازار سرمایه را به معنی واقعی شوکه کرد چون مدت زیادی از رفتن علی صالح آبادی و آمدن محمد فطانت نمی‌گذشت.

 به گزارش امید ایرانیان  ؛استعفا به دلیل مشکلات قلبی در یک هفته گذشته خبر داغی برای فعالان اقتصادی بوده همین چند روز پیش بود که محمد فطانت نامه‌ای نوشت و به دلیل بیماری قلبی از سمت خود به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار استعفا کرد. این تصمیم ناگهانی، سهامداران و اهالی بازار سرمایه را به معنی واقعی شوکه کرد چون مدت زیادی از رفتن علی صالح آبادی و آمدن محمد فطانت نمی‌گذشت.

به گزارش روز نو، بلافاصله هم بازار شایعات داغ شد. شایعه‌هایی که بر اساس آن ظاهراً اختلاف بر سر پذیرش گزینه‌های مورد نظر فطانت در هیات مدیره جدید سازمان بورس یکی از دلایل کناره گیری او از سمتش بوده یا دست کم در این تصمیم بی تأثیر نبوده است. به هر حال دلیل این استعفا هرچه که باشد، اعضای شورای عالی بورس با رفتن محمد فطانت موافقت کرد و به جای او شاپور محمدی ساکن جدید طبقه آخر ساختمان ملاصدرا معرفی شد؛ چهره‌ای که بین اهالی بازار سرمایه شناخته شده است و اتفاقاً انتصابش با اقبال شاخص بورس تهران مواجه شد و به عبارت دیگر بازار به این انتخاب روی خوش نشان داد. اما اولین روز کاری هفته بعد از یک تعطیلی آخر هفته طولانی شوک دوم را هم وارد کرد. رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها نوشتند که محسن جلال پور رییس اتاق صنایع معادن وبازرگانی ایران بعد از یک دوره بیماری قلبی از سمت خود استعفا داده تا فارغ از مشغولیت‌های حرفه‌ای استراحت کند و به مداوا بپردازد.
 
جلال پور در نامه استعفای خود نوشته که 24 خرداد١٣٩٤مهم‌ترین روزو بزرگ‌ترین افتخارزندگی اش بوده چون ازسوی کارافرینان این کشوربه عنوان سخنگوی بخش خصوصی ایران برگزیده شده آن هم در شرایطی که تحریم‌های چندلایه، انباشت عظیم بیکاران و رکود مزمن کشوررا تهدید می‌کرد. نبرد سنگین با تورم درجریان بود. بنگاه‌ها ازنفس افتاده و حال اقتصاداصلا خوب نبود.
 
او گفته که بامداد چهارشنبه دوهفته قبل پس ازبازگشت از سفرکردستان آنچه پزشکان پیش‌بینی می‌کردند پیش آمده و مرگ را به چشم دیده و در بستر بیماری افتاده است و پزشکان صریحاً او را از اشتغالات سنگین و تنش‌زا تا پایان عمر نهی کرده‌اند و این موضوع دلیل استعفایش از ریاست اتاق ایران است.
 
واکنش هیات رئیسه اتاق ایران هم در این خصوص در نوع خود جالب توجه بود. این هیات با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن مخالفت ضمنی با استعفای محسن جلال‌پور، اعلام کرد: استعفای او را به رسم امانت نگاه خواهیم داشت و در این مدت هیات رئیسه عهده دار وظایف اتاق خواهند بود و به خواست خدا با حضور مجدد جناب آقای جلال پور در هیات نمایندگان و تشریک مساعی با ایشان تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.
 
اما جدا از این رد استعفا که به اعتقاد بسیاری تشریفاتی و به منظور رعایت احترام او  و مقام رییس فعلی صورت می‌گیرد به نظر می‌رسد به زودی زورآزمایی تازه برای تکیه بر کرسی ریاست این اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی دوباره آغاز خواهد شد و این رقابت شاید جدی‌تر از زورآزمایی خواهد بود که درنهایت به ریاست جلال پور در خردادماه 94 انجامید.
 
شنیده‌های خبرنگار "امیدایرانیان " هم حکایت از آن دارد که هیات رئیسه به دلیل سابقه طولانی فعالیت جلال پور درپذیرش این استعفا تعلل کرده و به عبارت دیگر رعایت احترام را به جای آورده است اما به زودی و احتمالاً تا دو هفته آینده پروژه انتخاب رییس جدید کلید خواهد خورد. رقابت بر سر این سمت هم زمانی داغ می‌شود که دو جریان اثرگذار در اتاق برای معرفی کاندیداتوری پا پیش می گذ ارند. همین شنیده‌ها حاکی است در یک طرف گود رقابت جریان هوادار پدرام سلطانی قرار د ارند که معتقد هستند که بر اساس آئین نامه اتاق در صورت استعفای رییس نایب او مستقیماً به ریاست انتخاب می‌شود و نیازی به انتخابات مجدد نیست در سوی دیگر هم طیف منصوب به محمد نهاوندیان ایستاده‌اند که معتقدند چون زمان ریاست رییس مستعفی کوتاه بوده باید انتخابات مجددی برگزار شود ضمن این که جوانی گزینه طرف مقابل هم مانع از اجماع بر سر انتخاب او خواهد شد.
 
مخلص کلام این که در دو هفته پیش رو یا دست کم بعد از به پایان رسیدن این فرجه زمانی رقابت برای جانشینی رئیس مستعفی اتاق ایران داغ خواهد شد هرچند که کاملاً معلوم نشده چه کسی و با چه شرایطی براین مسند تکیه خواهد کرد وحریف مقابل را از گود رقابت بیرون خواهد انداخت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------