آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

معاون صدراعظم آلمان درباره آینده اتحادیه اروپا پس از خروج انگلیس هشدار داد



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, معاون صدر اعظم المان

 «زیگمار گابریل» معاون صدر اعظم المان هشدار داد در صورتی که روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به خوبی سازماندهی و مدیریت نشود، آینده این اتحادیه ممکن است با تردید مواجه شود.

به گزارش شبکه خبری جهانی بی بی سی، گابریل که همچنین وزیر اقتصاد ائتلاف حاکم آلمان است، در یک نشست خبری گفت: اگر دیگر کشورها از انگلیس الگو بگیرند اتحادیه اروپا نابود خواهد شد.


این مقام آلمانی گفت: اگر برگزیت خوب سازماندهی نشود با مشکلی جدی و عمیق مواجه خواهیم شد؛ از این رو باید اطمینان دهیم که انگلیس نمی تواند چیزهای خوب اروپا را حفظ کند و در عین حال مسئولیتی نپذیرد.


وی افزود: برگزیت خوب نیست اما از نظر اقتصادی آنچنان که برخی نگران هستند، آسیبی به ما وارد نخواهد کرد و بیشتر یک مساله روانی و مشکل بزرگ سیاسی است.


اظهارات گابریل به دنبال درخواست «ترزا می» نخست وزیر انگلیس از وزیران کابینه برای برگزاری نشستی در روز چهارشنبه برای بحث و گفت و گو درباره روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا مطرح شده است.


داوونینگ استریت (دفتر نخست وزیر انگلیس) اعلام کرده است که برگزیت، اولویت اصلی برنامه های نخست وزیر را تشکیل می دهد.


روزنامه انگلیس ساندی تایمز در عین حال در گزارشی از اختلاف نظر بین اعضای کابینه خانم می درباره خروج از بازار مشترک خبر داده است.


کارشناسان حقوقی به ترزا می گفته اند که وی می تواند از قدرت اجرایی اش برای فعال سازی ماده 50 پیمان لیسبون که ناظر بر خروج اعضای اتحادیه اروپا است و شروع مذاکرات برگزیت با بروکسل استفاده کند.


«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان هفته پیش به منظور آمادگی برای برگزاری نشستی در سپتامبر با محوریت آینده اتحادیه اروپا در دوران پسابرگزیت با تعدادی از رهبران اروپایی دیدار کرد.


وی معتقد است اعضایی که در اتحادیه اروپا باقی مانده اند باید به دقت به سخنان یکدیگر گوش داده و از تعجیل در تصمیم گیری های سیاسی پرهیز کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------