آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

حباب بورس ترکید



اخبار,اخبار اقتصادی,سازمان بورس

 

اخبار اقتصادی - حباب بورس ترکید/ افت 1500 واحدی شاخص/ شیرجه سهام بانکها

شاخص بورس تهران که افت بیش از 900 واحدی را در روز گذشته تجربه کرده بود ،امروز با ریزشی بی سابقه حدود 1500 واحد افت کرد و به کانال 74 هزار واحدی پرتاب شد.

روند نزولی بورس که از ابتدای سال و با کسب بازدهی منفی 2 درصدی آغاز شده است،در روز گذشته و با افت 900 واحدی شاخص شدت یافت و بازدهی بورس به بیش از سه درصد رسید.

این در حالی است که روند نزولی بورس در همین جا متوقف نشد و فعالان تالار شیشه‌ای امروز نیز شاهد افت بی سابقه شاخص بورس تهران بودند به طوری که روند نزولی شاخص از همان دقایق ابتدایی معاملات شروع شد و در نهایت با ریزش 1581 واحدی شاخص و رسیدن به کانال 74 هزار و 920 واحد پایان یافت.

با این اتفاق اولین ریزش بیش از 2 درصدی شاخص در سال 93 رقم خورد و با افزایش جو نا امیدی در بورس تهران، بازدهی بورس به حدود پنج درصد رسید.

در حالی که اکثر کارشناسان بازار افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را از عوامل افت بورس از سال گذشته تاکنون می دادند که مسئولان و حتی کارشناسان بازار در خصوص علت ریزش بیش از 2 هزار واحدی شاخص در 2 روز گذشته اظهار بی اطلاعی می کنند.

این در حالی است که با افت بیش از 1500 واحدی شاخص در معاملات امروز صف‌های فروش متعدد و پرحجم در بازار تشکیل شد و بازار شاهد تحولات اندکی بود.

بر این اساس در بازار سرتاسر منفی امروز قیمت اکثر شرکتهای بورسی افت کرد به طوری که شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، مخابرات، تاپیکو، نفت و گاز پارسیان، غدیر، بانک ملت، پاسارگاد، مپنا، ارتباطات سیار، بانک تجارت، پارسیان، سرمایه گذاری امید، پالایشگاه بندرعباس، ملی مس، توسعه معادن و فلزات، ایران خودرو، پتروشیمی شازند، سایپا، بانک صادرات و سرمایه گذاری توسعه ملی تاثیر 300 تا 15 واحدی بر شاخص بورس گذاشتند.

در بازار امروز شرکتهای پاکشو،داروسازی زهراوری و روز دارو از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهای مطرحی چون پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو، مپنا، نیروترانس، معادن بافق، سایپا و زامیاد بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بازار منفی امروز بیش از 700 میلیون سهم به ارزش 310 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه تا سطح 365 هزار میلیارد تومان نزول کرد.
اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------