آخرین اخبار اقتصادی

صنعت لوازم‌خانگی  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برندهای برتر دنیا

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: صنعت لوازم‌خانگی در سال‌های اخیر در زمینه تولید، رشد قابل‌توجهی را رقم زده و برخلاف گذشته که…

هزینه سرشماری هر نفر چقدر است ؟



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی , مرکز آمار

معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران گفت: هزینه سرشماری برای هر نفر کمتر از 0.5 دلار بود که این هزینه در اروپا 7.8 دلار بود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان علیرضا زاهدیان معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران امروز در مراسم تجلیل و تقدیر از دست‌اندرکاران سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 اظهار داشت: طراحی این سرشماری بیش از 2 سال به طور انجامید و 20 گروه کاری بررسی و آزمایش آن را برعهده داشتند.

 

وی با بیان اینکه 170 نفر در طراحی این سرشماری مشارکت کردند، افزود: 700 فعالیت در قالب زمانی سرشماری رصد شد.

 

معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران با اشاره به حضور 5 هزار و 200 مدرس در سرشماری تصریح کرد: 40 هزار نفر در این سرشماری کنار هم قرار گرفتند تا این پروژه به نتیجه مطلوب برسد.

 

به گفته زاهدیان 52.2 درصد آمارگیران آقا و بقیه آنها خانم بودند. همچنین 11 درصد از آمارگیران تحصیلات دیپلم، 8 درصد فوق‌دیپلم ، 64 درصد لیسانس و 15 درصد فوق‌لیسانس داشتنند.

 

معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران تاکید کرد: 47.4 درصد سرشماری به شکل اینترنتی انجام شد که هزینه سرشماری برای هر نفر کمتر از 0.5 دلار بود که این هزینه در اروپا 7.8 دلار بود.

 

وی ادامه داد: به دلیل استفاده از شیوه اینترنتی در سرشماری صرفه‌جویی 25 هزار نفری صورت گرفت.

 

زاهدیان با اشاره به نوآوری در سرشماری تصریح کرد: از شیوه ترکیبی تبلت،‌ تلفن و اینترنت استفاده شده و بزرگ ترین قدیمی که در این بین برداشته شد حذف پرسشنامه‌های کاغذی بود و در عین حال همگام سازی سامانه تبلتی و اینترنتی از دیگر مباحث مهم بود که پیشگیری‌های فنی و اطلاعاتی خاصی داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------