آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

بازتاب افشای ثروت گروه میلیاردر های جهان



  اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی ,سوپرمیلیاردر جهان

افشای دارایی چند مرد سوپرمیلیاردر جهان بازتاب گسترده در فضای مجازی پیدا کرد. طبق این گزارش 8 ثروتمند دنیا معادل نصف مردم دنیا ثروت دارند

 به  گزارش ایران آنلاین ؛فاصله میان ثروتمندان و فقرا و شکاف طبقاتی در جهان هر روز بیشتر از گذشته می‌شود و براساس گزارش جدید آکسفام اکنون ۸ میلیاردر جهان معادل نیمی از مردم جهان ثروت دارند.در این گزارش که روز گذشته چند ساعت پیش از نشست داووس در سوئیس منتشر شده آمده است که ثروت حدود 3.6میلیارد نفر از مردم فقیر جهان معادل ثروت 6تاجر آمریکایی، یک تاجر اسپانیایی و یک تاجر مکزیکی است. این سازمان ضد‌فقر اعلام کرده که فاصله میان افراد خیلی پولدار و افراد خیلی فقیر جهان نسبت به سال گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است. در این گزارش تأکید شده ثروت جهان در دستان افراد معدودی جمع شده و در مقابل از هر 10نفر یک نفر با درآمد روزی کمتر از 2دلار زندگی می‌کند.

 

آکسفام سال گذشته میلادی اعلام کرده بود ثروت 62نفر در جهان معادل مجموع ثروت نیمی از مردم کره زمین است.

 

در گزارش امسال، آکسفام از فهرست میلیاردرهای نشریه فوربس استفاده کرده است. براساس این گزارش بیل گیتس‌، بنیانگذار مایکروسافت با 75میلیارد دلار دارایی، ثروتمند‌ترین فرد جهان است.

 

در این فهرست پس از گیتس رئیس شرکت ایندیتکس، آمانسیو اورتگا با دارایی به ارزش 67میلیارد دلار، وارن بافت با دارایی 60.8میلیارد دلار، کارلوس اسلیم الو، با 50میلیارد دلار، رئیس آمازون، جف بزوس با 45.2میلیارد دلار، بنیانگذار فیس بوک، مارک زاکربرگ با 44.6میلیارد دلار، بنیانگذار شرکت اوراکل، لارنس ژوزف الیسون با 43.6میلیارد دلار و صاحب آژانس بلومبرگ، مایکل بلومبرگ با 40میلیارد دلار قرار دارند.

 

آکسفام اعلام کرده که اطلاعات جدید توزیع ثروت در کشورهایی همانند چین و هند سبب شد این نهاد در محاسبات خود اصلاحاتی انجام دهد.وینی بیانیما، مدیر اجرایی آکسفام، گفت: انباشت این حجم از ثروت در دستان عده‌ای اندک آن هم در شرایطی که گروه زیادی از مردم جهان با درآمد کمتر از 2دلار در روز به حیات ادامه می‌دهند، شرم‌آور است. نابرابری صدها میلیون نفر را در فقر گرفتار کرده است. این نابرابری در حال از هم گسیختن جوامع ما و ضربه زدن به دمکراسی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------