ماجرای تجلیل روحانی از بابک زنجانی



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,رئیس کمیسیون توسعه صادرات

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: منصفانه نیست که عده ای جایزه گرفتن بابک زنجانی را تبدیل به پیراهن عثمان کنند، چراکه رئیس جمهور هیچ مسئولیتی درباره انتخاب کارآفرینان و صادرکنندگان نمونه ندارد.

سید رضی حاجی آقا میری در گفت وگو با ایسنا درباره جایزه گرفتن بابک زنجانی به عنوان فعال اقتصادی نمونه در چند سال پیش توضیح داد: بنده چنین چیزی را به یاد ندارم که آقای بابک زنجانی در جایی به عنوان صادر کننده نمونه جایزه گرفته باشد.

 

وی افزود: اگرچه بنده تقریبا هر سال در تمام جلسات ۲۹ مهر که روز ملی صادرات است حضور داشته ام اما به یاد ندارم از بابک زنجانی به عنوان صادرکننده نمونه تجلیل شده باشد. البته به طور قطعی هم نمی توانم بگویم که از این فرد تجلیلی صورت نگرفته است.

 

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: به فرض اگر چنین چیزی هم وجود داشته، دلیل بر اثبات موضوعی نیست.

 

وی افزود: من حرفی که آقای روحانی در مناظره زدند را تایید می کنم. رئیس جمهور شناخت دقیقی از افرادی که جایزه می‌گیرند ندارد، بلکه گروهی در سازمان توسعه تجارت صلاحیت‌ صادرکنندگان نمونه را بررسی و بر اساس معیارهای تعیین شده، افراد را انتخاب می کنند.

 

میری با بیان اینکه انتقاد به خود معیارها و شاخص های انتخاب صادرکنندگان نمونه بر می گردد، گفت: من به عنوان کسی که در بخش خصوصی سوابق و تجاربی دارم نسبت به معیارهای انتخاب افراد انتقاداتی دارم، چراکه با معیارهای فعلی ممکن است افرادی انتخاب شوند که صلاحیت لازم را نداشته باشند. این نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد؛ بنابراین نمی توان رئیس جمهور را برای این موضوع مواخذه کرد.

 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اگر هم همین معیارهای فعلی وجود داشته باشد حتی رئیس سازمان توسعه تجارت را هم نمی‌توان مقصر دانست.

 

وی با بیان این که این معیارها و شاخص ها هستند که قابل انتقادند و باید با دقت بیشتری نسبت به انتخاب صادرکنندگان و کارآفرینان نمونه اقدام شود، گفت: برای این کار لازم است که از تشکل‌های تخصصی کمک گرفته شود. باید از اتاق بازرگانی و تشکل‌های تخصصی در کمیته انتخاب حضور داشته باشند و آن ها صاحب رای باشند.

 

میری خاطر نشان کرد: یادم است در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی می‌خواستند از شهرام جزایری به عنوان صادرکننده نمونه تجلیل کنند. من در آن زمان عضو هیات رئیسه اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان فرش بودم. این موضوع به اتحادیه ما گفته شد و ما به اتفاق در اتحادیه مخالف بودیم که از وی تجلیل شود و نام‌برده را تایید نکردیم، چرا که او را به عنوان فعال فرش شناسایی نکرده بودیم اما اصرار زیادی بود که وی انتخاب شود. حتی به یاد دارم که قبل از مراسم، روزنامه ها هم اسم او را به عنوان صادرکننده نمونه مطرح کرده بودند اما با پافشاری اتحادیه برای شهرام جزایری کارتی از طرف اتحادیه ما که ضروری بود، صادر نشد و هر چقدر هم که فشار آوردند نپذیرفتیم و اسم وی از لیست صادرکنندگان نمونه حذف شد.

 

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران افزود: پس از آن رسوایی که در مورد شهرام جزایری پیش آمد و مشخص شد که چه کارهایی انجام داده است، مسئولان دولتی آن زمان بسیار از اقدام اتحادیه ما خوشحال شدند.

 

وی ادامه داد: بنابراین تشکل ها می توانند چنین نقش سازنده ای در شناسایی افراد ناصالحی که می‌خواهند این جایگاه ها را اشغال کنند، داشته باشند.

 

میری تصریح کرد: در مورد موضوع آقای بابک زنجانی هم ما نمی خواهیم به این موضوع را با رویکرد انتخاباتی نگاه کنیم یا بدون ادله قانع کننده حمایت کنیم. اما این منصفانه نیست که عده‌ای بخواهند جایزه گرفتن بابک زنجانی را به پیراهن عثمان تبدیل کنند و آن را علیه کسی که تقصیری در این مورد نداشته است، به کار گیرند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------