وزارت راه: با یارانه بیشتر همردیف ونزوئلا می شویم



 اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی ,وزارت راه

مشاور مدیریت و تامین مالی وزارت راه و شهرسازی گفت: وعده پرداخت یارانه بیشتر در صورت تحقق ، جمهوری اسلامی ایران را همردیف کشور ونزوئلا قرار می دهد که هم اکنون تورم 1750 درصدی را تجربه می کند.

 به گزارش ایرنا، حسین عبده تبریزی پنجشنبه شب در همایش عملکرد دولت یازدهم در مسیر توسبرنگارعه پایدار در آمل گفت: یکی از موفقیت های دولت یازدهم مهار تورم همزمان با به حرکت در آوردن رشد اقتصادی است.

 

وی افزود دولت از 2 سال پیش تاکنون توانسته به خوبی تورمی را قبل از تحویل گرفتن دولت سیر صعودی داشت، مدیریت و کنترل کرده و همزمان بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را نیز ساماندهی کند.

 

وی توضیح داد: از زمستان سال 93 تورم کنترل و رشد سه درصدی با تورم 15 درصد در کشور برجسته و پایدار شد.

 

دبیر اسبق بورس کشور با بیان اینکه از سال 84 تا سال 93 سرانه درآمد خانوار بسیار پایین و قدرت خرید مردم با مشکل مواجه بود، گفت : دولت یازدهم حداقل در 2 سال نخست فعالیتش با تحریم های نابرابر غربی ها مواجه بود و همزمان کاهش جهانی قیمت نفت هم کشور را در وضعیت نامناسبی قرار داده بود.

 

وی افزود: پس از امضای برجام ، با برقراری تعاملات سازنده ایران با کشورهای دنیا تا حدود زیادی مشکلات برطرف شد ، هرچند با نقطه مطلوب و ایده آل که خواست دولت و مردم بوده است، فاصله داریم.

 

عبده تبریزی با تاکید بر این که روند کنونی و برنامه های اقتصادی دولت تدبیر و امید، امیدبخش وکاملا شفاف و روشن است، گفت : دولت یازدهم در حوزه ایجاد اشتغال توفیقات خوبی داشته است و ایجاد سالانه 672 هزار شغل جدید و پایدار در کشور حداقل کارنامه موفق دولت تدبیر و امید است در حالی که در دولت نهم سالانه 96 هزار و در دولت دهم 86 هزار شغل ایجاد شده بود.

 

وی افزود: دولت یازدهم با همه مشکلات و تنگناها در این مدت توانسته نرخ بیکاری را به وضعیت 11 و هفت دهم درصد برساند و سیر نزولی به آن بدهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------