آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ ایران و اسرائیل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد

علاوه بر ایران، روسیه نگاه ویژه‌ای به کشور‌های عربی خلیج‌فارس نیز دارد و مواضع این کشور نسبت به جزایر سه‌گانه ایران را نیز باید در همین راستا تعریف کرد. درست است که در…

تحریم هشت فرد و یک نهاد ایرانی از سوی شورای اروپا/ تحریم ۵ شخص ایرانی توسط آمریکا



شورای اروپا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
شورای اروپا اعلام کرد که چند فرد و یک نهاد ایرانی را به دلایل حقوق بشری تحریم کرده است.

به گزارش ایسنا، شورای اروپا با تداوم اتخاذ رویکرد مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران که در چند ماه گذشته با اعمال تحریم‌ها علیه مقامات و نهادهای ایرانی به بهانه‌های حقوق بشری همراه بود، امروز اعلام کرد که هشت فرد و یک نهاد ایرانی را تحریم کرده و دلیل آن را مسئول بودن در قبال آن‌چه «نقض جدی حقوق بشر در ایران» خواند، عنوان کرد.

 

طبق اعلام شورای اروپا، شرکت آریانتل که یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه است را تحریم کرده و مدعی شد که این شرکت با  نقش داشتن دولت به «جاسوسی در ساختار ارتباطات» برای «فرونشاندن صداهای مخالف و انتقادی» کمک کرده است.

 

در این بیانیه آمده است که تحریم‌های شورای اروپا همچنین شامل برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران،  اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و بنیاد تعاون سپاه پاسداران می‌شود.

 

 آمریکا ۵ شخص ایرانی را تحریم کرد

ایالات متحده آمریکا امروز دوشنبه 5 تن از مقام‌های ارشد ایرانی را به بهانه آنچه نقض حقوق بشر، سرکوب اعتراض‌ها و اعمال سانسور خوانده شده، به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

 

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که 3 تن از فرماندهان سپاه، یک تن از فرماندهان انتظامی و دبیر شورای عالی فضای مجازی را تحریم کرده است.

 

پرویز آبسالان معاون فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، امان الله گشتاسبی معاون بازرسی نیروی زمینی سپاه و احمد خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب نامشان در فهرست تحریمی آمریکا دیده می‌شود.

 

طبق بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، سلمان آدینه وند فرمانده یگان امداد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و سید محمد امین آقا میری دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------