آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ ایران و اسرائیل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد

علاوه بر ایران، روسیه نگاه ویژه‌ای به کشور‌های عربی خلیج‌فارس نیز دارد و مواضع این کشور نسبت به جزایر سه‌گانه ایران را نیز باید در همین راستا تعریف کرد. درست است که در…

بهرام پارسایی با اشاره به غرامت معوق جنگ تحمیلی: هیچ خسارتی نگرفتیم و می‌خواهند حشد شعبی را به دانشگاه بیاورند



حشد شعبی در ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
بهرام پارسایی گفت: نه‌تنها ما غرامت خسارت جنگ را از عراق نگرفته‌ایم بلکه در حال دادن امتیازاتی هم به آن‌ها هستیم، بسیاری از خدماتی که اکنون در عراق انجام می‌شود مورد نیاز خیلی از مردم خود ما است. دادن امتیاز تحصیل به شبه نظامی‌ها هم آخرین آن است که به نظر من اصلاً قابل قبول نیست.

چند روز پیش معاون تعلیم و تربیت گروه نظامی عراقی حشدالشعبی از انعقاد یک توافق با دانشگاه تهران برای اعزام دانشجو به این دانشگاه خبر داده است. «حسین موسوی بخاتی» مقام حشد شعبی در یک نشست با حضور رئیس دانشگاه تهران گفته «در سفری که به تهران داشته توافق همکاری با دانشگاه تهران را منعقد کرده است».

 

این موضوع با واکنش‌های زیادی از سوی دانشجویان و برخی از فعالان سیاسی داشته و بسیاری ورود نیرو‌های نظامی عراقی به دانشگاه را مغایر با قوانین دانشگاه دانسته‌اند. اما رئیس دانشگاه تهران در واکنش به این اظهارات، ابراز نگرانی‌ها درباره گروه حشد شعبی در دانشگاه را «حواشی بچه‌گانه» خواند و مخالفان را به منافقان نسبت داد.

 

بهرام پارسایی نماینده سابق مردم شیراز در مجلس در گفت و گو با فراز در خصوص این موضوع گفت: واقعیت این است که هنوز زمان زیادی از جنگ ایران عراق نگذشته است، جنگی که به عنوان طولانی‌ترین جنگ قرن شناخته شده است. این جنگ پدرمادر‌های بسیاری را داغدار کرد و عده زیادی عزیزان خود را از دست دادند. 

 

او گفت: نباید انتظار داشت که به این سرعت غم و اندوه و ناراحتی که از طرف کشور عراق به ما تحمیل شده فراموش شود. ما مشکلی با تحصیل عراقی‌ها در ایران نداریم اما نیرو‌های نظامی و یا شبه نظامی حق ورود به دانشگاه را ندارند. دانشگاه‌های ایران هم مانند بقیه دانشگاه‌های دنیا باید در آزمونی شرکت کنند و شهریه خود را پرداخت کنند و تحصیلات خود را ادامه دهند.

 

حشد شعبی در ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پارسایی خاطرنشان کرد:‌ مخالفت من با حضور نیروهای حشد شعبی در دانشگاه تهران به عنوان فردی صورت می‌گیرد که افتخار حضور در جبهه و دفاع از میهن در زمان جنگ را داشته‌ام و دو برادرم نیز جانباز هستند.

 

عضو سابق کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: اینکه گفته شود یک‌سری نیروی شبه نظامی قصد تحصیل در یکی از معتبر‌ترین دانشگاه‌های کشور را دارند و کسی حق صحبت کردن ندارد و یا آنکه مخالفان همدستان منافقان هستند سخن بیخودی است. او گفت: خود گروه تروریستی مجاهدان خلق در زمان ۸ سال جنگ در کشور عراق مستقر بودند و این که مخالفان را به این گروه تروریستی نسبت بدهند یک وصله نچسب هست. من با اطمینان این‌را می‌گویم که اگر نظر سنجی در این باره شود اکثریت غریب به اتفاق با این موضوع مخالف خواهند بود.

 

او افزود: اینکه رئیس دانشگاه به جایی پاسخگویی در حالت تهاجمی قرار گرفته است و مخالفان را خاموش کند نشان از این دارد که جایگاهی که وی در آن قرار گرفته است درست نبوده است.

 

نماینده سابق شیراز در پایان با اشاره به سالگرد پذیرش قطعنامه در سال ۶۷ نیز گفت: باعث تأسف هست که در روز‌هایی که یادآور خاطرات زمان جنگ هستیم یک باره اینگونه خبر‌ها منتشر می‌شود و باعث جریحه‌دار شدن احساسات مردم می‌شود.

 

ماجرای غرامت هزار میلیارد دلاری ایران که عراق نداد

او گفت: چند سال از قطعنامه گذشته است؟ با اینکه سازمان ملل عراق را به عنوان شروع‌کننده جنگ اعلام کرده است اما هنوز هیچ کدام از مطالبات ایران از سوی عراق پرداخت نشده و هیچ مسئولی پیگیر این موضوع نشده است. این درحالی است که بعد از جنگ خلیج فارس که عراق علیه کویت انجام داد، مجبور شد تمام خسارات آن را پرداخت کند.

 

پارسایی ادامه داد: نه‌تنها ما خسارتی از عراق نگرفته‌ایم بلکه در حال دادن امتیازاتی هم به آن‌ها هستیم، بسیاری از خدماتی که اکنون در عراق انجام می‌شود مورد نیاز خیلی از مردم خود ما است. دادن امتیاز تحصیل به شبه نظامی‌ها هم آخرین آن است که به نظر من اصلاً قابل قبول نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------