آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ماتیس: به ایران به خاطر رفتارش در سوریه و یمن هشدار دادیم/ به حمایت از عربستان ادامه می‌دهیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جیمز ماتیس

وزیر دفاع آمریکا در سخنانی مدعی شد که کشورش به ایران به خاطر رفتارش در سوریه و یمن هشدار داده است.

به گزارش تسنیم به نقل از اسکای نیوز، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا که به افغانستان سفر کرده است گفت که ما برای تحقق صلح در افغانستان تلاش می‌کنیم.

 

وی افزود: ما از رهبران افغانستان در مبارزه با تندروی و تلاش‌های آنها برای متقاعد کردن طالبان برای شرکت در مذاکرات حمایت خواهیم کرد.

 

وزیر دفاع آمریکا در ادامه درباره تحولات شبه جزیر کره نیز گفت: ما به صورت مستمر برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تلاش می‌کنیم. ما بر بهبود و تقویت ائتلاف‌های بین‌المللی خود برای بازدارندگی در برابر تهدیدات تمرکز داریم.

 

ماتیس گفت: برای افزایش تدابیر لازم به منظور بازدارندگی هسته‌ای و جلوگیری از جنگ‌های هسته‌ای تلاش خواهیم کرد و به توسعه ارتش آمریکا در زمینه‌های مختلف ادامه خواهیم داد.

 

این مقام آمریکایی همچنین به بحران یمن نیز اشاره کرده و گفت: از عربستان در دفاع از خود حمایت می‌کنیم و معتقدیم که راه حل بحران یمن سیاسی است.‎ ما در یمن برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان تلاش می‌کنیم.‎

 

ماتیس گفت: ما به صورت مستمر در حال بررسی حمایت خود از ائتلاف عربستان در یمن هستیم، اما حمایت ما از ائتلاف عربستان در یمن مطلق نیست.‎

 

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: هدف ما در یمن کاهش خسارت‌های غیرنظامیان تا پایین ترین حد و ورود به مذاکرات زیر نظر سازمان ملل در نزدیک ترین زمان ممکن است.‎

 

ماتیس در بخش دیگری از سخنانش به بحران سوریه نیز اشاره کرده و افزود: اخیرا تماس‌های فعالی با روسیه در خصوص سلاح‌های شیمیایی در سوریه داشتیم.‎ وزارت خارجه آمریکا با روسیه برای جلوگیری از استفاده از سلاح شیمایی در ادلب در تماس دائمی است.

 

وی افزود: ما در سوریه به دنبال این هستیم که مردم این کشور حکومتی را انتخاب کنند که اسد رهبر آن نباشد.‎

 

وزیر دفاع آمریکا همچنین در ادامه مدعی شد: ما به ایران به خاطر رفتارش در سوریه و یمن و حمایت از حوثی‌ها هشدار دادیم. ایران به خاطر هرگونه رفتار بد در منطقه محاکمه خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------