آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ظریف: تنها راه ایجاد صلح در افغانستان، گفت‌وگو و تفاهم ملی است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,دیدار ظریف و محمد کریم خلیلی

محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح افغانستان، با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، در دیدار کریم خلیلی رئیس شورای صلح افغانستان و هیات همراه با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت صلح و ثبات و همچنین تقویت وحدت و همدلی ملی در افغانستان، تاکید کرد: هیچ راهی جز گفتگو و تفاهم ملی وجود ندارد و این روند تنها به افغانستانی‌ها تعلق دارد. از این رو، ما از تلاش های شورای عالی صلح برای نیل به وحدت، همبستگی و تسریع در روند صلح در افغانستان حمایت می کنیم.

 

ظریف، مهمترین خطر کنونی در افغانستان را تروریسم و بویژه داعش ذکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده کمک و تسهیل در روند صلح در افغانستان است.

 

کریم خلیلی رئیس شورای صلح افغانستان هم در این دیدار با تشریح فعالیت‌های شورا و تلاش در جهت اجماع ملی و تقویت فضای اعتماد میان افغانستانی‌ها، افزود: ما از جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاشها و مساعدت هایش به روند صلح و ثبات در افغانستان قدردانی می کنیم و انتظار داریم این تلاش‌ها و کمک ها ادامه یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------