آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

معاون وزیر خارجه انگلیس: قدرت‌های اروپایی خواهان حفظ برجام هستند



اخبار,اخبار یاست خارجی,انگلیس و ایران

معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه تاکید کرد:‌ قدرت‌های اروپایی خواهان حفظ توافق هسته‌ای با ایران و آرام کردن آمریکا در این زمینه هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آلیستر برت معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه روز پنج‌شنبه در کنفرانس یورو مانی در پاریس تاکید کرد که قدرت‌های اروپایی خواستار ادامه اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هستند.

 

وی تصریح کرد: ما و متحدان اروپایی‌مان کاملا شفاف هستیم. ما می‌خواهیم که توافق هسته‌ای موفقیت‌آمیز باشد. ما نمی‌خواهیم شاهد نابودی برجام باشیم و با شرکای اروپایی‌مان تلاش می‌کنیم تا نگرانی‌های آمریکا در این زمینه را برطرف و ادامه توافق را تضمین کنیم.

 

این اظهارات در حالی بیان شده است که رییس‌جمهور آمریکا اخیرا همزمان با ادامه تعلیق تحریم‌های ایران از اروپایی‌ها و کنگره آمریکا خواست تا آنچه وی نواقص توافق هسته‌ای می‌داند را رفع کنند، در غیر این صورت واشنگتن از توافق خارج خواهد شد.

 

این مقام انگلیسی در ادامه سخنان خود با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس غرب علیه سیاست‌های منطقه‌ای کشورمان، گفت: ایران همچنین باید از هر اقدامی که امنیت منطقه را تهدید می‌کند پرهیز کند. این کشور باید نگرانی‌ها درباره نقش خود در منطقه را مورد توجه قرار دهد.

 

وی همچنین خواستار شفافیت بیشتر در نظام بانکی ایران شد.

 

آلیستر برت با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نیز به دیدارش با عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس پاریس اشاره کرد و گفت که دو طرف در این دیدار درباره ارزش‌های توافق هسته‌ای، مسائل منطقه‌ای و نقش ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

 

وی همچنین گفت که انتظار دارد در ماه جاری (میلادی) میزبان معاون وزیر امور خارجه ایران در لندن باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که توافق هسته‌ای با ایران ابزاری سازنده در گشایش اقتصاد ایران به روی بازار جهانی بوده است. هر چند اروپا نباید لزوم مقابله با رفتارهای ایران در منطقه را فراموش کند.

 

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که سیاست‌های مداخله‌جویانه و تفرقه‌افکنانه غرب و آمریکا در منطقه اصلی‌ترین عامل بی‌ثباتی و ناآرامی و در نتیجه ظهور و توسعه تروریسم در خاورمیانه و سپس در جهان بوده است اما این کشورها همواره تلاش کرده‌اند ایران را برای مشکلات منطقه مقصر جلوه دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------