آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

مقام یمنی: هیچ موشکی از ایران دریافت نکرده‌ایم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,رئیس دولت نجات ملی یمن

رئیس دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با "المیادین" از تلاش عربستان و امارات برای تقسیم یمن به دو بخش و الحاق آن به خاک خود خبر داد.

به گزارش فارس، رئیس دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین به بررسی ابعاد سیاست‌های ائتلاف عربستان در یمن  پرداخت و گفت متجاوزان به دنبال تجزیه این کشور هستند.

 

«عبدالعزیز بن حبتور» امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با این شبکه لبنانی گفت که عربستان و امارات به دنبال اجرای نقشه خود در یمن هستند، عربستان به شمال یمن چشم طمع دوخته و امارات به جنوب یمن.

 

وی گفت که امارات قصد داشت شهر بندی عدن جایگزینی برای بند دبی تبدیل کند ولی شکست خورد.

 

بن حبتور به مسائل اخیر این شهر اشاره کرد و گفت که همه کسانی که از داعش، القاعده، "گروه مسلح" و گروهک‌های مورد حمایت عربستان و امارات در دستشان سلاح است، در شهر عدن جمع شده‌اند.

 

رئیس دولت نجات ملی یمن این عناصر و گروهک‌ها را مزدوران خارجی خواند که دستورات حاکم سعودی یا اماراتی خود را اجرا می‌کنند.

 

وی به اقدامات «منصور هادی»، رئیس دولت مستعفی و فراری یمن اشاره کرد و گفت که هادی و طیف وابسته به او هیچ گونه طرح ملی برای یمن ندارند.

 

بن حبتور به اشغال خاک یمن از سوی امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت که این اقدام امارات بخشی از نقشه مشترک با عربستان علیه یمن است.

 

وی افزود، امارات حتی همه اموال و دارایی‌ها خود را برای اشغال یمن هزینه کند، باز موفق نخواهد شد، نمی‌توان تصور کرد کشور که عمر رسمی و موثق آن ۲۵ سال است بخواهد کشوری مثل یمن را که تاریخ ۳۰۰۰ سال دارد اشغال کند.

 

موشکی از ایران دریافت نکرده‌ایم

رئیس دولت نجات ملی یمن در پاسخ به سؤالی در مورد ادعای ائتلاف عربستان و آمریکا مبنی بر "قاچاق موشک‌های ایرانی" به یمن گفت که «ما به هیچ وجه موشک ایرانی دریافت نکرده‌ایم و آنچه در این مورد می‌گویند کذب محض است».

 

عبدالعزیز بن حبتور در مورد حوادث شهر صنعاء در سپتامبر ۲۰۱۷ که منجر به کشته شدن «علی عبدالله صالح»، رئیس جمهور سابق یمن شد، نیز گفت که این حوادث برای مردم یمن، حزب کنگره مردمی یمن (به ریاست صالح) و انصارالله تراژدی بود.

 

وی افزود که همکاری و مشارکت سیاسی با حزب کنگره مردمی یمن همچنان به شکل کامل ادامه دارد.

 

راهکارها برای برون رفت از بحران یمن

بن حبتور در مورد راهکارهای ارائه شده برای برون رفت از بحران یمن نیز گفت که «اسماعیل وُلد الشیخ»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت که وی هیچ گونه تصمیم و راهکاری از خود نداشت و آنچه ارائه می‌داد دیکته کشورهای متجاوز به یمن بود.

 

رئیس دولت نجات ملی یمن گفت که جنگ بر این کشور از سوی ریاض و ابوظبی تحمیل شده است و دولت نجات ملی حاضر است برای توقف آن با "شیطان" گفت‌وگو کند.

 

وی در مورد ابتکار ایران برای بحران یمن نیز گفت که تاکنون در این زمینه راهکاری دریافت نکرده‌ایم و ایران در صحنه سیاسی و رسانه‌ای از یمن حمایت می‌کند.

 

بن حبتور همچنین تأکید کرد که دولت نجات ملی متشکل از حزب کنگره ملی یمن و انصارالله برای برون رفت از بحران یمن حاضر است براساس مذاکرات ژنو و عمان گفت‌وگو کند ولی فکر تسلیم در برابر متجاوزان سعودی و اماراتی محال است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------