آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش کاخ سفید به تحریم‌های پیشنهادی اروپایی‌ها علیه ایران برای حفظ برجام/ تکذیب جدایی مک‌مستر از دولت ترامپ



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سارا سندرز

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه به اخبار پیشتر منتشر شده در خصوص تحریم‌های پیشنهادی کشورهای اروپایی علیه ایران برای حفظ ابرجام واکنش نشان داد.
به گزارش فارس، «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه از اظهارنظر درباره خبر رویترز در خصوص تحریم‌های پیشنهادی اروپایی‌ها علیه ایران برای حفظ برجام خودداری کرد. 

 

 آلمان، فرانسه و انگلیس به منظور ترغیب «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای ماندن در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به اتحادیه اروپا پیشنهاد داده‌اند تحریم‌هایی جدید علیه ایران اعمال کند. 

 

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر به استناد یک سند محرمانه افزود، تحریم‌های پیشنهادی سه کشور اروپایی، افراد دخیل در برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های تهران در سوریه را هدف خواهند گرفت. 

 

«سارا سندرز» در پاسخ به سوال یک خبرنگار در این خصوص گفت: «در حال حاضر اعلانیه‌ای در خصوص تحریم‌ها نداریم، اما همانند همیشه به دنبال بهترین بررسی راه‌ها برای پیشبرد منافع مردم آمریکا و محافظت از آنها هستیم.»

 

وی همچنین در این نشست خبری گزارش‌های پیشتر منتشر شده در خصوص تصمیم ترامپ برای اخراج «هربرت ریموند مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را تکذیب کرد. 

 

شبکه خبری «سی‌بی‌اس‌نیوز» روز جمعه مدعی شده بود ترامپ قصد دارد مک‌مستر را برکنار و «جان بولتون»، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل را جایگزین وی کند. 

 

سندرز ضمن تکذیب این گزارش گفت: «مک‌مستر روی مسائل بزرگی مانند کره شمالی، روسیه و ایران متمرکز است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------