آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ماکرون: انتقال سفارتخانه‌ای که باعث کشتار مردم شود، جشن گرفتن ندارد/ برجام باید حفظ شود



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ماکرون و نتانیاهو

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که کشورش به همراه اتحادیه اروپا به برجام کاملا متعهد هستند و معتقدند که این توافق باید برای کنترل فعالیت های هسته‌ای ایران حفظ شود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، امانوئل مکرون در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی گفت:در صورتی که برجام از بین برود امنیت تل آویو با تهدید رو به رو می‌شود.

 

وی افزود: اگرچه این توافق هرگز یه عنوان یک توافق کامل و رضایت بخش برای فرانسه نبوده است، اما برجام گام نخستی است که باید در طول زمان تکمیل شود.

 

مکرون از متحدان و شرکای فرانسه خواست تا از طریق حفظ برجام که نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران را ممکن می‌کند فعالیت های خود را بر حفظ ثبات خاورمیانه متمرکز کنند.

مکرون همچنین از همه طرف ها خواست تا در راستای ثبات وضعیت کنونی گام بردارند و از افزودن تنش ها که تنها به بروز درگیری منتهی می شود امتناع کنند.

 

ماکرون: انتقال سفارتخانه‌ای که باعث کشتار مردم شود، جشن گرفتن ندارد

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه شامگاه سه‌شنبه با تکرار انتقادات از تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، گفت که این مسئله عامل تظاهرات در مرز غزه بوده است.

 

ماکرون با رد اظهارات تل‌آویو و واشنگتن مبنی بر اینکه تظاهرات در مرز غزه ارتباطی با انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس ندارد، اظهار داشت این مسئله بود فایده‌ای برای فرایند صلح نداشت و عکس آن باعث افزایش خشونت‌ها شد.

 

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی طی دیدار با نتانیاهو در پاریس، گفت: «اگر (انتقال سفارتخانه به قدس) باعث مرگ افراد شود، پس جشن گرفتن ندارد».

 

رئیس‌جمهور فرانسه با محکوم کردن هر نوع خشونت علیه غیرنظامیان و مخصوصا مردم غزه طی چند هفته اخیر، بر آمادگی پاریس برای کمک به بهبود بحران انسانی در این منطقه تاکید کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------