آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ریاض باید به میانجی‌گری کویت میان ایران و عربستان جواب مثبت می‌داد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,صبحی غندور

مدیر مرکز گفت‌وگو عربی-آمریکایی در واشنگتن گفت: تنش میان ایران و عربستان می‌تواند باعث بروز جنگ مذهبی در تمام جهان اسلام شود و این جنگ به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

 به گزارش  العالم، صبحی غندور، مدیر مرکز گفت‌وگوی عربی – آمریکایی در واشنگتن گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهان تشدید تنش میان ایران و عربستان هستند و بنیامین نتانیاهو از همان ابتدا که قدرت را به دست گرفت به چنین تنشی امیدوار بود، بنابراین تنش میان ایران و عربستان علاوه بر اینکه بر جهان اسلام تاثیر خواهد گذاشت خواست رژیم صهیونیستی و دولت جدید آمریکا نیز هست.

 

وی افزود: ما در اول ماه رمضان قرار داریم و این ماه فرصتی برای وحدت مسلمانان است نه ایجاد اختلافات میان آنها.

 

غندور در ادامه گفت: عربستان باید در ماه گذشته به تلاش میانجیگری کویت میان ایران و عربستان جواب مثبت می‌داد و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مقاله ای که روزنامه الرأی کویت آن را منتشر کرد تاکید کرد که نباید تنش‌ها در منطقه تشدید شود و این پیام مثبتی از طرف تهران برای ریاض بود اما با پاسخ متقابل روبرو نشد.

 

وی در مورد تماس تلفنی امیر قطر با رئیس‌جمهور کشورمان گفت: از همان ابتدا و تاکنون کشورهای عضو شورای همکاری با هم موضع سیاسی مشترک نداشتند و اهمیت این تماس تلفنی در این است که در اوج تنش میان ایران و عربستان صورت گرفت.

 

وی در پایان گفت: برخی ها به آل سعود توصیه کردند که برای حفظ حکومت خود به بحران آفرینی در روابط با ایران نیاز دارید و برخی دیگر توصیه کردند که برای حفظ حکومت خود با رژیم صهیونیستی روابطی ایجاد کنید و در دو سال گذشته شاهد این بودیم که عربستانی ها با نگاه مثبت درباره این مسئله سخن می گویند، به نظر من هر نوع تنش میان ایران و عربستان تاثیر منفی بر تمام جهان اسلام خواهد داشت. زیرا این اختلافات سیاسی نیست و اگر تشدید شود شاهد جنگی شبیه جنگ ایران و عراق نخواهیم بود بلکه در تمام جهان اسلام جنگ‌های خطرناک مذهبی اتفاق خواهد افتاد

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------