آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

جایزه صلح ایالت هسن آلمان به موگرینی برای نقش او در مذاکرات برجام اعطا می شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,موگرینی

جایزه صلح ایالت 'هسن' آلمان روز28 تیر (19 ژوییه) در بروکسل به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای نقش او در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 اعطا می شود.

 به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه آلمانی فرانکفورتر نویه پرسه، نام موگرینی روز جمعه به عنوان برنده اعلام شد و وی قرار است در ماه ژوئیه در محل نمایندگی هِسِن در بروکسل جایزه خود را دریافت کند.

 

بر اساس این گزارش ، اعطای جایزه به موگرینی به دلیل نقش او در توافق هسته ای با ایران، با وجود مدت زمانی که از این توافق می گذرد، هنوز بسیار تازگی دارد زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این توافق را زیر سؤال برده و از اینرو این اعطای جایزه بخصوص بعد از اختلاف نظرهای اخیر بین ترامپ و اتحادیۀ اروپا حامل پیام مهمی برای دولت آمریکا است.

 

پروفسور نیکوله دایتلهوف (Nicole Deitelhoff) از بنیاد پژوهش های صلح و بحران هِسن ، با تأکید بر نقش موگرینی درمیانجیگری بین ایران و طرف های مذاکره که کمتر برای افکار عمومی شناخته شده است ، گفت: قبل از انعقاد قرارداد در اواسط سال 2015، آمریکا و اسرائیل بارها تهدید به جنگ کرده بودند و از این جهت هرچه دربارۀ نقش این توافق در حفظ صلح گفته شود کم است .

 

این نخستین باری است که جایزۀ صلح ایالت هسن که در سال 1993 بنیاد گذاشته شد و دالایی لاما نیز آن را دریافت کرده است درخارج از شهر ویسبادن مرکز این ایالت آلمان ، اعطاء می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------