آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

توجیه غیرمنطقی رهبر اکثریت سنا برای دفاع از قرارداد میلیاردی فروش تسلیحات به عربستان



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,آمریکا

رهبر اکثریت سنای آمریکا در تلاش برای ربط دادن علت قرارداد تسلیحاتی با عربستان به ایران، با تکرار ادعاهای واشنگتن علیه کشورمان گفت که عربستان برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه به این تسلیحات نیاز دارد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، طی یک رای‌گیری در مجلس سنای آمریکا در روز سه‌شنبه، با 53 رای موافق راه برای نهایی شدن فروش مهمات هدایت شونده به عربستان هموار شد.

 

این مهمات در واقع بخشی از قرارداد 110 میلیارد دلاری فروش تسلیحات به ریاض است که به گفته دولت آمریکا می‌تواند همزمان با بهبود ظرفیت‌های نظامی با این متحد آمریکا و برقراری توازن قدرت در منطقه، در آمریکا شغل ایجاد کند اما مخالفان این قرارداد تحت رهبری رند پاول، به شدت از نقض ریاض در جنگ یمن و سوابق حقوق بشری پادشاهی عربستان انتقاد و ابراز نگرانی می‌کنند.

 

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا در توجیه دلایل فروش این تسلیحات میلیاردی به تکرار ادعای واهی آمریکا و غرب علیه ایران پرداخت و مدعی شد عربستان در دو جنگ مهم مشارکت دارد؛ جنگ با داعش در عراق و سوریه و مقابله با نفوذ ایران در خاورمیانه.

 

بنابراین جلوگیری از این توافق یک پیام اشتباه ارسال می‌کند.

 

سناتورها، باب کورکر و جان مک‌کین نیز که به ترتیب ریاست کمیته‌های روابط خارجی و خدمات مسلح را بر عهده دارند با توقف این قرارداد مخالفت کردند و گفتند که از عربستان خواسته‌اند تا برای پرهیز از تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی‌اش توانایی‌های خود را افزایش دهد.

 

این در حالی است که مخالفان می گویند این تسلیحات ممکن است در درگیری علیه غیرنظامیان در یمن مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------