آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ابوطالبی:چالش آمریکا و ایران در خاورمیانه، چالشی تئوریک و ریشه دار است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ابوطالبی

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری، چالش آمریکا و ایران در خاورمیانه را چالشی تئوریک و ریشه دار خواند که در آن آمریکا حامی ثبات و ایران حامی دموکراسی است.

 به گزارش ایسنا ،حمید ابوطالبی  در صفحه توئیتر خود نوشت : چالش آمریکا و ایران در خاورمیانه، چالشی تئوریک و ریشه دار است؛ چالش ثبات و دموکراسی. در این چالش، آمریکا حامی ثبات است و ایران حامی دموکراسی.

 

آمریکا که تاکنون بهای ایجاد ثبات را از اعراب ثروتمند می ستاند، اینک در برقراری ثبات، شکست خورده و نمی تواند پاسخگوی نیاز اعراب در حفظ رژیم‌هایشان باشد.

 

 لذا نشست ریاض شیفتی پارادایمی بود، از ثبات زایی به دموکراسی ستیزی؛ و اکنون سخن آمریکا این است که اگر نمی توانی ثبات ایجادکنی، با مردم و دموکراسی نبرد کن.

 

اما آمریکا غافل است که در خاورمیانه فقط دموکراسی، ضامن ثبات است و ایران تنها کشور مردم سالار آن و بازگشت به سیاست دهه‌های پیش یعنی بازآفرینی بهار عربی.

 

لذا چالش ایران و آمریکا در منطقه بر سر مردمسالاری است و ایران نمی پذیرد دموکراسی، فدای ثبات قبیله‌ای شود؛ شما ثبات مسلح می خواهید و ایران دموکراسی باثبات.

 

درتاریخ ایران نیز انتقام آمریکا از مردمسالاری پرسابقه بوده و هرچه حکومت ایران مردمی تر باشد، کینه های آمریکا بیشتر می شود؛ اما اکنون مردم ما همه ‌جا حضور دارند.

 

در همین انتخابات اخیر ایران و آمریکا کدام بیشتر بحران زا بود؟ شما جهان و صلح را ناامید و مایوس کردید و ما امیدوار ، مردمسالاری درایران جاودانه خواهد ماند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------