آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

العبادی برای تقدیر و تشکر از مواضع، به ایران کشور سفر کرد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سفر العبادی

یکی از اعضای کمیته روابط خارجه پارلمان عراق با بیان این‌که «سفر العبادی ، نخست وزیر عراق به عربستان و ایران نتایج مثبتی برای عراق به همراه خواهد داشت» گفت:‌ العبادی برای تقدیر و تشکر از مواضع ایران به آن کشور سفر کرد.

 به گزارش ایسنا ، عباس بیاتی، عضو کمیته روابط خارجه پارلمان عراق در گفت‌وگو با الاتجاه پرس گفت:‌ ایران اولین کشوری بود که در مبارزه با تروریست‌ها در کنار عراق ایستاد و علاوه بر فداکاری‌های فرزندان‌مان و تلاش‌های ملت‌مان ایران شریک ما در پیروزی و آزادسازی سرزمین‌های‌مان است.

 

وی افزود:‌ سفر حیدرالعبادی ، نخست وزیر عراق برای تقدیر و تشکر از مقامات ایرانی به خاطر مواضع‌شان در رابطه با عراق است، همچنین سخنان سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و تاکید وی بر یکپارچگی عراق و وحدت ملی فرزندانش برای عراقی‌ها بسیار حائز اهمیت بود.

 

وی همچنین گفت: کشور همسایه ما ایران از دولت عراق و نخست وزیرش حمایت زیادی می‌کند و ما با ایران روابط استراتژیک عقاید مشترک و مرزهایی به طول ۱۴۰۰ کیلومتر داریم.

 

 عضو کمیته روابط خارجه پارلمان عراق در ادامه با اشاره به این‌که «حمله به پایگاه‌ها و مراکز داعش هدف اصلی و استراتژیک عراق است و با توجه به آن به برخی کشورها نزدیک و از برخی کشورهای دیگر دور خواهیم شد» گفت: ما با ایران درسیاست خارجه تفاهم داریم و باید با همه کشورها روابط خوبی ایجاد کنیم و عراق به یکی از عوامل ثبات و تعادل منطقه تبدیل شود.

 

وی همچنین با اشاره به این‌که «جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای ورود داعش به عراق از ما حمایت مستشاری کرد» گفت:‌حمایت ایران از ما مشروط نبود بلکه حمایت ایران از ما بر این اساس بود که یک ملت در منطقه مورد هجوم تروریست‌ها قرار گرفته است و پیروزی‌های عراق تاثیرات مثبتی در ثبات منطقه داشته است.

 

وی در رابطه با سفرحیدرالعبادی به ریاض نیز گفت:‌سفر العبادی به ریاض به منظور ایجاد روابط جدید و رساندن این پیام بوده که گفت‌وگو و تفاهم تنها راه حل اختلافات و بحران‌های منطقه است.

 

به گزارش ایسنا، حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق روز دوشنبه سفر منطقه‌ای خود را آغاز کرد که ابتدا به ریاض سپس به تهران و امروز به آخرین ایستگاه این سفر یعنی کویت رفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------