آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

عراقچی: آمریکا از هرگونه اقدام خودسرانه و خلاف حقوق بین‌الملل در سوریه خودداری کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,عراقچی

.......عراقچی در حاشیه نشست بیستمین سالگرد اجرایی شدن سی‌امین کنوانسیون منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی پیرامون ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر استفاه دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی گفت: هرگونه اقدام خودسرانه آمریکا در گذشته در سوریه و احتمالا در آینده خلاف قواعد بین‌المللی خواهد بود و به شدت محکوم است.

 به گزارش ایسنا، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه گفت: هیچ کشوری اجازه ندارد خودسرانه و به تشخیص خود عملیاتی را در کشور دیگر و به بهانه اینکه تشخیص داده است که امر خلافی صورت گرفته است، انجام دهد.

 

وی ادامه داد: موضع قاطع جمهوری اسلامی محکومیت این حمله آمریکا بوده و هشدارهای لازم هم داده شده که هرگونه حمله در آینده هم محکوم خواهد بود.

 

عراقچی اظهار کرد: مشورت‌ها و رایزنی‌های نزدیکی بین ما و کشورهای اروپایی در این خصوص جریان دارد و در سفر اخیر آقای ظریف به این موضوع هم پرداخته شد و امیدواریم که دولت آمریکا از هرگونه اقدام خودسرانه و خلاف حقوق بین‌الملل خودداری کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------