آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

توافق هسته‌ای موفقیتی برای دیپلماسی بین‌الملل است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,پارلمان اروپا

پارلمان اروپا در توصیه‌های خود به شورای اروپا برای نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل، توافق هسته‌ای را یک موفقیت برای دیپلماسی بین‌الملل و اتحادیه اروپا برشمرد.

 به گزارش ایسنا، پارلمان اروپا برای هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که اوسط سپتامبر 2017 در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد، توصیه‌هایی را به شورای اروپا ارائه داده است.

 

پارلمان اروپا در توصیه‌های خود به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ژوئیه 2015 میان این کشورها حاصل شد، اشاره کرده و آن را یک موفقیت بزرگ برای دیپلماسی بین‌الملل و اتحادیه اروپا برشمرده و خواستار فشار بر آمریکا برای ادامه اجرای موثر این توافق شده است.

 

این نهاد اروپایی در بخش دیگری از توصیه‌های خود به بحران‌های کنونی منطقه خاورمیانه پرداخت و بر لزوم ترغیب رویکرد بهبود روابط میان ایران و عربستان به عنوان یک امر ضروری در مسیر کاهش تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرده است.

 

موگرینی:برجام دستاوردی تاریخی و متعلق به همه دنیاست

به گزارش مهر به نقل از  سایت اتحادیه اروپا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه ای به مناسبت دومین سالگرد امضای توافق هسته ای ایران و کشورهای ۵+۱ گفت، این توافق دستاوردی تاریخی و متعلق به همه دنیا است.

 

وی با بیان اینکه موفقیتی برای دیپلماسی چندجانبه صورت گرفته بود، ادامه داد: ۱۸ ماه پس از اجرایی شدن برجام، همانطور که گزارش های آژانس بین المللی اتمی نشان می دهد، این توافق با موفقیت توسط همه طرف‌ها از جمله ایران اجرا شد.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام این مسئله که  ریاست کمیته مشترک نظارت بر برجام را خودش بر عهده داشته است، عنوان کرد: ما از نزدیک اجرای این توافق را دنبال می کنیم و جلسات به صورت منظم برگزار می شود. این جلسات برای حصول اطمینان از شفافیت  و اجرای این توافق ضروری است.

 

موگرینی اظهار داشت که شخصا برای اجرای کامل و موثر برجام تلاش می‌کند.

 

 

وی تاکید کرد: در زمانی که جهان با تهدید ظرفیت های هسته‌ای بازرسی نشده روبه‌رو است، برجام سهم مهمی در عدم اشاعه این مسئله دارد. این توافق برای جامعه جهانی بوده و توسط سازمان ملل تایید شده است. انتظار می رود که همه طرف ها به تعهداتی که دو سال پیش دادند، عمل کنند.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان گفت: اتحادیه اروپا به حفظ و اجرای برجام متعهد است و تلاش می‌کند باقی مانده تنش‌های حل نشده و مسائلی که هنوز در منطقه وجود دارد را حل کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------