آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ایران به حمایت‌های خود از سوریه ادامه خواهد داد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ایران و سوریه

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد.

 به گزارش ایسنا به نقل از سانا، ‌حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه دیدار و طرفین در موردروابط استراتژیک میان دو کشور و راه های تقویت آن و همچنین در مورد دستاوردهای سوریه و نتایج نشست پنجم آستانه و نشست هفتم سوری – سوری در ژنو و در مورد اوضاع منطقه به خصوص در فلسطین اشغالی و عراق گفت‌وگو کردند.

 

در این دیدار ولید المعلم گفت:‌ سوریه تلاش و فداکاری‌های زیادی در مبارزه با گروهک‌های تروریستی و حامیان آن‌ها کرده است و خوشبختانه ارتش سوریه با همکاری دوستان و همپیمانانش پیروزی‌های زیادی محقق کرد و سوریه بی‌وقفه به مبارزه خود با تروریست‌ها ادامه خواهد داد و همزمان با آن برای حفظ حاکمیت و وحدت خود تلاش می‌کند تا به بحران پایان دهد و با معارفیان به توافق برسد.

 

وی افزود: دولت و ملت سوریه از حمایت‌های ایران از سوریه در زمینه های مختلف تقدیر و تشکر می‌کند.

 

از سویی دیگر جابری انصاری ضمن تاکید بر اهمیت رسیدن به تفاهم و راه حل برای بحران بدون دخالت های خارجی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران در تمام زمینه‌ها به حمایت‌های خود از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد و در جنگ با تروریست‌ها نیز از سوریه حمایت خواهد کرد تا صلح و ثبات به سرزمین سوریه باز گردد.

 

جابری انصاری در ادامه بر  اهمیت همکاری سوری- روسی – ایرانی برای رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد.

 

همچنین طرفین اقدامات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در شهر قدس و بستن مسجد الاقصی و ممنوع کردن نمازگزاران از ورود به مسجد و همچنین تلاش برای یهودی کردن شهر قدس و تغییر هویت و تاریخ آن را به شدت محکوم و تاکید کردند که این اقدامات نتایج خطرناکی در بر خواهد داشت.

 

طرفین در ادامه ضمن تمجید از ارتش عراق و الحشد الشعبی در مبارزه با داعش، پیروزی موصل را به دولت و ملت عراق تبریک گفتند. در پایان طرفین اتفاقات اخیر عراق که وحدت و یکپارچگی آن کشوررا تهدید می‌کند را مردود شمردند و گفتند که این اقدامات نتایج خطرناکی خواهد داشت.

 

در این دیدار فیصل مقداد، قائم مقام وزیر خارجه و احمد عرنوس، معاون وزیر خارجه و دیگر مسئولان حضور یافتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------