آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ابراز تاسف معاون وزیر خارجه کویت از بروز اختلاف‌شان با ایران



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,خالد جارالله

معاون وزیر خارجه کویت گفت: بسیار متاسفم که در روابط میان ایران و کویت اختلاف به وجود آمد.

به گزارش ایسنا، به نقل از القبس، خالد الجارالله، معاون وزیر خارجه کویت در مراسم جشن بر تخت نشستن پادشاه مراکش در سفارت مراکش در کویت شرکت کرد. وی در حاشیه این مراسم در رابطه با روابط ایران و کویت بعد از اتفاقات اخیر گفت: من در این رابطه چیزی نمی‌گویم جز چیزی که در بیانیه رسمی اعلام کردیم و از به وجود آمدن اختلافات در روابط ایران و کویت بسیار متاسف هستم.

 

وی در رابطه با نامه‌ای که وزارت خارجه کویت به وزارت خارجه لبنان در رابطه با حزب الله فرستاده است، گفت: هنوز هیچ پاسخی از لبنانی‌ها دریافت نکردیم.

 

به گزارش ایسنا، اخیرا یک مسئول وزارت خارجه کویت اعلام  کرد که پس از صدور حکم دادگاه رسیدگی در رابطه با باند العبدلی و متهم شدن ایران در ارتباط داشتن با این باند وزارت خارجه کویت اقدامات لازم را اتخاذ کرد و به سفیر ایران ابلاغ شد که تعداد دیپلمات‌های ایرانی باید کاهش، دفاتر فنی وابسته به سفارت تعطیل و کمیته‌های مشترک دو کشور از این پس هیچ فعالیتی باهم انجام نمی دهند.

 

مقامات کشورمان ضمن مردود دانستن اتهامات واهی مقامات کویتی به کشورمان در این رابطه اعلام کردند که جای تاسف است که مسئولین کویت در این شرایط حساس منطقه به جای تلاش در جهت کاهش تنش های بی‌حاصل و خوشتنداری در قبال فشارها و تحریکات طرفهای ماجراجوی منطقه‌ای به این تحریکها پاسخ داده و جمهوری اسلامی ایران را هدف اتهامات واهی قرار می دهند و تاکید داشته‌اند که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه ارتباطی با این پرونده نداشته است و این امر در آغاز رسیدگی به این پرونده به مقامات کویتی نیز ابلاغ گردید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------