آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

در دیدار ظریف و وزیر خارجه برزیل چه گذشت؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف

دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مائورو وییرا (Mauro Vieira) وزیر روابط خارجی برزیل پیرامون روابط دوجانبه و مسائل منطقه و بین المللی بحث و تبادل نظر نمودند.

دکتر محمد جواد ظریف بـا اشاره به سوابق طولانی روابط سنتی خوب ایران و برزیل اظهار داشت: روابط ایران و برزیل همواره خوب و رو به جلو بوده است و در حال حاضر زمینه های مختلف از گسترش همکاریهای اقتصادی ، تجاری ، کشاورزی ، فرهنگی و علمی و انسانی را می توانیم مورد تبادل نظر قرار دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح ظرفیتهای تجاری و صنعتی و بانکی برای گسترش روابط دوجانبه اظهار داشت : ما ظرفیتهای تجاری و صنعتی فراوانی برای گسترش مناسبات دو کشور داریم و وزیر اقتصاد و دارائی جمهوری اسلامی ایران و وزیر صنعت و تجارت برزیل بعنوان وزرای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در سفرهای آینده خود می توانند فرصتهای زیادی از همکاریهای دوجانبه را در چهارچوب منافع متقابل فراهم سازد . ما بازار بزرگی برای منطقه داریم و تجارت و سرمایه گذاری محور و موتور محرک دوره جدید همکاریهای ایران و برزیل خواهد بود .

ظریف بـا تبیین سوابق همکاریهای ایران و بـرزیل در زمینه یـافتن راه حل پیرامون برنامه صلح آمیز ایران و 1+5 اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران ، برزیل و ترکیه خاطره خوبی در گذشته در زمینه همکاری های سازنده بـ رای یافتن راه حل برای جلوگیری از بحران برنامه صلح آمیز ایران را داشته اند .

 

ما و برزیل درگذشته در عرصه آژانس بین المللی انرژی اتمی و چه در عرصه دوجانبه همکاریهای خوبی داشته ایم و ما آمادگی داریم همکاریهای تکنیکی را در فضای جدید با دوستان برزیلی گسترش دهیم .

وی افزود : جمهوری اسلامی ایران در دو سال گذشته توانست با تلاشهای گسترده به توافق جامع که حق جمهوری اسلامی ایران بر غنی سازی و ظرفیت خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در زمینه برنامه صلح آمیز اتمی را در زمینه  تجاری سازی و تبادل تکنولوژی و ساخت سانتریفیوژ با قابلیتهای نوین را به رسمیت شناخت ، جمهوری اسلامی ایران عملاً وارد مرحله جدیدی از همکاریهای بین المللی شده است .

 مائورو وییرا وزیر روابط خارجی برزیل با اشاره به نتایج توافق برجام اظهار داشت : ما از توافق ایران و 1+5 استقبال کرده و این موفقیت را به جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته و امیدواریم نتائج توافق ، آثار سازنده جدید بر همکاریهای مختلف برزیل با جمهوری اسلامی ایران بگذارد .

 وزیـر امور خـارجه بـرزیل بـا اشاره به سوابق بیش از یک قرن روابط متین دو کشور اظهار داشت : ما خرسندیم که در پرتو سوابق یک قرن ، مناسبات متین بین دو کشور داشته ایم و امروز در اینجا هستیم تا فرصتهای جدید را در مناسبات دو کشور را در تمامی زمینه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم و با تمامی توان آن را ارتقاء بخشیم .

وی افزود : ما برای مهر ماه یک هیئت تجاری و صنعتی را برای تبادل نظر با همتایان ایرانی خواهیم داشت و در رأس آن وزیر صنعت ، تجارت و توسعه برزیل که تجربه فراوانی در زمینه تجارت و صنعت و اقتصاد داشته برای بررسی ظرفیتهای جدید و تبادل نظر در حال برنامه ریزی می باشیم .

  مائورو وییرا همچنین با اشاره به سفر وزیر کار و امور اجتماعی برزیل به جمهوری اسلامی ایران خواستار گسترش همکاری فنی و صنعتی و کارآفرینی بین متخصصان دو کشور شد.

اخبار سیاست خارجی - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------