آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش تهران به اظهارات اردوغان



اخبار,اخبار سیاست خارجی,رجب طیب اردوغان

 

اخبار سیاست خارجی - واکنش تهران به اظهارات اردوغان

یک مقام عالی رتبه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درواکنش به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: متاسفانه دخالت ترکیه در امور داخلی سوریه و تاکید بر تعیین تکلیف مردم این کشور باعث طولانی شدن جنگ، آوارگی و تلفات انسانی زیاد در سوریه شده است.

این مقام وزارت خارجه ایران افزود: اگر ترکیه بخاطر تمایلات جاه طلبانه و اختلافات احساسی مانع تراشی نکرده بود، اکنون موضوع سوریه حل شده بود.

وی اظهار داشت: ما معتقدیم اگر مسوولان ترک بر تغییر دولت قانونی سوریه و حمایت از تروریست ها تاکید نکرده بودند، این موضوع می توانست سه سال قبل حل شود و مردم بیگناه کشته نمی شدند.

این مقام وزارت خارجه ادامه داد: این واقعیتی است که امروز به رغم همه کارهای تبلیغاتی ترکیه بر همه نمایان شده و دیگر کسی این حرف ها را نمی پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: روابط خوب با ترکیه برای ایران مهم و مناسبات در حوزه های مختلف دوجانبه در حال پیشرفت و گسترش است و امیدواریم با تکرار این حرف ها موجب خدشه به این روند مثبت نشوند.

 اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------