آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ ایران و اسرائیل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد

علاوه بر ایران، روسیه نگاه ویژه‌ای به کشور‌های عربی خلیج‌فارس نیز دارد و مواضع این کشور نسبت به جزایر سه‌گانه ایران را نیز باید در همین راستا تعریف کرد. درست است که در…

ممانعت بایدن از اقدام نظامی شدید علیه ایران/ اسرائیل: فقط ۲ هفته فرصت داریم کار را در غزه یکسره کنیم



جو بایدن،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نیویورک‌تایمز در گزارشی به چالش‌های جو بیادن در جنگ اخیر غزه پرداخته و مدعی شده است جو بایدن برای جلوگیری از رویارویی مستقیم با ایران تمهیداتی در نظر گرفته است.

به گزارش دیده بان ایران، نیویرک‌تایمز مدعی شده نگرانی از بابت درگیری با ایران باعث شد که رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد بمباران شدید سوریه را نپذیرد.

 

 مقامات پنتاگون روز یک‌شنبه اعلام کردند که ایالات متحده اواخر روز یک‌شنبه در تلافی حملات اخیر علیه نیروهای آمریکایی، دور جدیدی از حملات هوایی را علیه تأسیسات مورد استفاده نیروهای مقاومت در شرق سوریه انجام داد.

 

به نوشته نیویورک تایمز، مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که این حملات به احتمال زیاد باعث کشته یا زخمی شدن تعداد نامشخصی از افراد حاضر در این مکان‌ها شده است.

 

به نظر می رسد که این حملات هوایی تشدید تنشی از سوی دولت بایدن باشد، که قبلاً دو مجموعه حمله را انجام داده بود که به ادعای مقامات آمریکایی، برای بازدارندگی علیه نیروهای مقاومت و حامیانشان در سوریه و عراق بود. مقامات آمریکایی گفته بودند که حملات قبلی تلفات مشخصی نداشته است.

 

مقامات آمریکایی گفته‌اند که یکشنبه شب، جت‌های جنگنده F-15E نیروی هوایی این کشور چندین ساختمان در البوکمال مورد استفاده برای آموزش، لجستیک و ذخیره مهمات و همچنین یک خانه امن در میادین که به عنوان مقر فرماندهی استفاده می‌شد را مورد حمله قرار دادند. این حملات تنها چهار روز پس از آن انجام شد که جنگنده‌های آمریکایی به یک انبار مهمات در شرق سوریه حمله کردند

 

نوشته نیویورک تایمز، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در هفته‌های اخیر گزینه‌های حملات و بمباران سنگین‌تر و تهاجمی‌تر پیشنهادی پنتاگون را به دلیل هراس از ایجاد درگیری گسترده‌تر با ایران رد کرده بود. منتقدان جمهوری‌خواه بایدن در کنگره مدعی‌اند که واکنش محدود کاخ سفید تنها باعث حملات مکرر و خطرناک‌تر علیه نیروهای آمریکایی در منطقه شده است. اما پنتاگون و دیگر مقامات دولت بایدن این انتقاد را روز یک‌شنبه رد کردند و گفتند که هدف از حملات هوایی اخیر آمریکا برای مختل کردن فعالیت نیروهای مقاومت و به خطر انداختن پرسنل آن‌ها بود، و نه فقط هدف گرفتن مهمات یا ساختمان‌های آنها.

 

لوید جی آستین سوم وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور اولویتی بالاتر از امنیت پرسنل ایالات متحده ندارد و او اقدامات امروز را برای روشن کردن این موضوع هدایت کرد که ایالات متحده از خود، پرسنل و منافع خود دفاع خواهد کرد.»  وی روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در سئول بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده به انجام اقدامات لازم برای حفاظت از نیروهای خود ادامه خواهد داد.

 

وزیر خارجه اسرائیل:فقط ۲ هفته فرصت داریم کار را در غزه یکسره کنیم

«الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به افزایش فشارهای بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

 

وی در سخنانی گفت: «فشارهای بین‌المللی علیه ما برای پایان دادن به جنگ در حال افزایش است».

 

کوهن در ادامه سخنانش گفت: «ما تنها دو هفته فرصت داریم تا پیش از آنکه فشارهای بین‌المللی موثر واقع شود، کار را یکسره کنیم».

 

نتانیاهو: تا پیروزی قاطع به جنگ ادامه می‌دهیم
نخست وزیر اسرائیل گفت: امنیت را به جبهه شمال و جنوب بازمی‌گردانیم و حماس را نابود خواهیم کرد.

 

او افزود: این یک عملیات نظامی نیست و به جنگ تا پیروزی قاطع ادامه می‌دهیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------